Så kom mai!


Så kom mai måned, og vi håper på milde dager med fuglesang!


Jeg gikk på elgjakt med kameraet før helga, men jeg så bare rådyr. De er jo også fine.


En stor hare møtte jeg. Den satt og renset potene dine, men så fort den oppdaget meg, var den på farten. Dette er nok en sørhare,som vi har mye av i nærheten. Se de ørene da!


Men det var elg jeg skulle se etter. Vi har sett dem hver kveld i det det mørkner, men denne kvelden så jeg bare elgmøkk og en rot som lignet en elg. Jeg får prøve igjen en annen kveld.

#foto #blogg #vår
24 kommentarer
    1. Det er mye vakkert å se på rundt hos deg. Den haren hadde utrolig lange og flekkete ører, men søt var den. Akkurat rundt her jeg bor er det dårlig med denne typen dyr, kanskje en orm i skogen et stykke unna. Og det sies at det er en del hjort et stykke unna herfra, men da må jeg med bil og lete. Har sett hjort i Hardanger noen ganger og det er gøy, for det er – for meg – et sjeldent syn. Kjempeflotte bilder 🙂

    2. Håper på en deilig solfylt mai :)) Fine bilder av blomster og dyr…hadde jeg møtt en elg tror jeg ikke jeg hadde fått summa meg til å ta bildet… :)) Klem , fin kveld og kommende uke <3

    3. Herlige bilder, og herlige vår! 🙂 Vi har hatt et nydelig vær her i Trøndelag også i dag! 😉
      Håper du har kost deg!? Klem

    4. Ååååå så hyggelig å få hilse på harepus!! Så herlig! Flotte bilder..og ja elgen forsvinner når man leter etter den! DET er min drøm også..å få den på bildet! KONGEN! ha en god kveld!

    5. karidansen: Tusen hjertelig! Nå er det mai og varmen kommer visst utover i uken. Her er det masse harer så jeg håper jeg får noen flere bilder etter hvert! Nyt dagene 🙂

    6. frodith: Men det var jo elgene jeg gikk for å se. Hver kveld ellers ligger de i gresset oppe ved skogkanten og koser seg, men ikke når jeg har med kamera mitt!!!! Men jeg prøver igjen en dag. 🙂 Herlig med dyrelivet vi er så heldige å ha rett på utsiden av byggefeltet vårt. Klemsiklem 🙂

    7. Fruemmel: Den rota lignet en elg, og den var diger!!!! Haren var det gøy å treffe. Vi ser dem ofte, men gjerne i full fart ute på jordene. De løper så fort så bilder blir det ikke. Jeg må nok snike meg inn på dem igjen uten at de ser meg. Klemsiklem 🙂

    8. margarites: Tusen takk. Ja, vi er heldige med så mye fin natur rett på utsiden av byggefeltet. Orm er det også her, men de ser jeg mest tidlig vår eller som ihjelkjørt stakkars. Her er det hoggorm, stålorm og buorm. Hjort er det en times biltur fra meg, men jeg har ikke kommet nær dem enda. Naboen til mamma ser den visst hver kveld. Hjorten er vakker da så du får gå på leting. Klemsiklem til deg i en ny uke! 🙂

    9. annebe: Jeg hørte på nyhetene nå, og de sier varmen kommer ut i uken! Takk for hyggelige ord. Elg ser vi stadig, så det blir noen bilder av og til. Men det har hendt at de har kommet litt for nær, da får ikke jeg tatt bilder heller. Jeg har stor respekt for de sparkede lange bena!!!! Klemsiklem til deg i våren!

    10. Unni: Ja, det er herlig med våren! Flott du har fint vær. Vi får visst mer sol utover i uken. Men først blir det visst regn! Skal si det gror av den vanningen!!! Klemsiklem til deg 🙂

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Harene hopper et stykke, og så stopper den jo for å se om noen forfølger den. En artig type dette her med skikkelig lange ører. Ja, elgen den kommer når den vil, så jeg får prøve igjen. Nå jager elgkua snart fjorårsungen, og den kan bli enklere å fotografere når den er alene. Elgokser er det ikke mange av her i nærheten, men den er som du sier, kongelig. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg