Snart festdager!

Nei, jeg kunne ikke la være i år heller. Utrolig morsomt å sette sammen litt av hvert til et antrekk. Det må slett ikke koste all verden. Her har jeg satt sammen en gammel bunadskjorte med en cordvest. Vesten fikk tinnknapper, og dermed var den oppgradert. Skjørtet satt sammen av to skjørt. Det ene skjørtet var fint det, men for kort. Så klipte jeg av nederste delen på skjørt nummer to, og skjøtet det sammen med et bånd som skjuler sømmen. Forkleet var et stykke sort bomullstekstil jeg hadde liggende, og sammen med et morsomt tøystykke i sort hvitt, noen blomsterbånd og litt rødt stoff, ble det fint. Båndet som henger foran på skjørtet har jeg bare festet med en nål, for det kan man jo også bruke som hårbånd om man vil.


Plutselig hadde vintageklærne, litt nytt og litt gammelt blitt til en festdrakt.Til halsen sydde jeg et skjerf maken til det røde stoffet nederst på forkleet.


Ikke ofte jeg viser bilde av meg selv, men her måtte jeg jo vise fram stasen! Ferdig til 17.mai. Men nå har jeg et problem. Hvem av mine festdrakter skal jeg ha på meg, jeg har jo sydd flere de siste årene. Tror jeg får selge unna litt her.

#foto #søm #design #blogg
28 kommentarer
    1. Den var jo RÅ LEKKER! Du er virkelig flink å blåse liv i gamle ting!! Ha en strålende god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte:Tusen takk. Sender herved tipset videre. Man kan få til mye om man har litt klær, en symaskin og litt fantasi! 🙂

    3. Ååååå du er sååå flink ! Du tryller med alt du tar i du. Nydelig. Jeg har tenkt mange ganger på å sy meg en drakt men er ikke kommet så langt ennå. Ha en nydelig dag, her skinner sola og Engelen har muntlig og etterpå blir det feirekake såklart 😀 gooodklæmme <3

    4. ladyaugust: Tusen takk! Morsomt da. Du fikser deg fort en sånn festdrakt selv vet du!
      Herlighet så godt med sol! Ønsker dere en fin dag og lykke til for Engelen! Nyt kaken! :)Klemsiklem 🙂

    5. Hva ikke du får til! Uten at jeg er ekspert på sånne ting så ser jeg en kreativ skaperevne som er beundringsverdig 🙂 Vakkert,,, og blåser godtanker andre veien 🙂

    6. Anne Grethe/FotoSeljordslia: Takk skal du ha! Ja, der sa du noe, men jeg har nok bestemt meg allerede for hvem jeg skal ha på, og det blir ikke denne! Artig med festdager synes jeg 🙂

    7. Ja, du lager de fineste draktene du 🙂 SÅ herlig <3 Du må vise alle sammen, så kan vi være med å stemme 😀 på hvilken du skal ha 17. mai 😉 Fine alle sammen så <3 Håper du har hatt en fin dag <3 klemmer <3

    8. frodith: Jeg gjorde det i fjor, men jeg hadde da som nå, allerede bestemt meg for hvem jeg skulle ha på. Men det er morsomt med en liten avstemning, så vi får se nærmere den store dagen! 🙂 Klemser til deg 🙂

    9. maiken: Tusen takk! Jeg har sydd klær siden jeg var ti år, så det faller naturlig fortsatt. Øv på så fikser du det også! 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    10. Skikkelig stilig festdrakt du har designet! Og så har ingen helt lik, og det er jo litt gøy. Du får til det meste, og jeg skjønner nesten ikke hvor du henter tid til alle dine kreative planer. Beundrer deg for alt det flotte du tryller frem 🙂

    11. margarites: Tusen takk! Neim ingen har lik og det er jo ekstra gøy da! Akkurat nå har jeg en rolig jobbperiode, så jeg kan disponere tiden som jeg vil noen dager. Det er herlig! Ha en fin kveld 🙂

    12. Kjempefin drakt. Du er så flink til “Man tager hva man haver”. Husker de fargerike draktene fra i fjor, men denne er også veldig fin – på en litt annen måte! Koselig bilde av den lekne Natheless! 😀 Enig med Frodith . En fotoutstilling av 17. mai kreasjonene gjennom tidene hadde vært supert! 😀

    13. karidansen: Du fikk meg til å smile her. Tenk på alle de antrekkene jeg har sydd til dager som 17. mai opp gjennom årene, og jeg har ikke bilder av det! Ja, sånn var det før. Men jeg husker ganske mye av det. På 80-tallet hadde jeg gul drakt og noen år senere oransje skjørt og blå jakke. Ja, det var fargeglade tider det. De siste årene har det blitt bilder, for nå fikser jeg å ta bilder av meg selv. Gøy. Jeg skal tenke på det Kari. Takk for tipset! 🙂

    14. annebe: Måtte jo finne på noe da jeg ikke er så flink til å stå modell akkurat! Tusen takk og ha en fin kveld. Klemsiklem til deg i våren! 🙂

    15. ingerslilleverden.blogg.no: Tusen takk, så snilt sagt av deg da! 🙂 I dag har vært bare stress, men jeg håper helga blir roligere. Det ble en tur til Gol i dag nemlig, og det var langt med fire timer hver vei. Vi måtte opp og hente noe for mannen, men nå er det gjort. Håper jeg kan komme meg ut i naturen i morgen i hvert fall. Nå er det natta på meg. Sov godt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg