Naturen er et eventyr.


Tips for fototur.

1. Du behøver ikke gå langt.

2. Ikke følg hovedstiene.

3. Gå sakte.

4. Stopp og lytt.

5. Ha alltid kameraet klart.


Dette er bilder tatt i veikanten rett ved der jeg bor. Det bugner av blomster om dagen.


Nei da, man må ikke ha kamera med seg heller. Det er fint å bare gå ut og nyte også. Heggen dufter nydelig om dagen, men den er ikke lur å ta inn. Da vil du nok få kommentarer. Inne lukter den rett og slett alt annet enn godt.


Men jeg synes det meste der ute er fint å se der det er! Tenk nå blomstrer jordbærplanene i skogkanten, kastanjen har sprunget ut og her en også epletrærne i rosa knopper. For en tid! Men jeg vet at ikke alle i landet vårt har det sånn som ossi våren. Til dem sender jeg varme vinder og gode tanker!

#foto #blogg #vår
22 kommentarer
    1. Å så herlig 🙂 Gode tips å ta med seg. Jeg har et godt tips til; ikke glem å se deg tilbake hvis du er ute og fotograferer. Jeg finner ofte veldig fine motiver når jeg husker på å snu meg og se den veien jeg kom fra også. Ønsker deg en fortsatt fin og solfylt dag.

    2. Vibeke Alvestad Johansen: Nå måtte jeg le. Det der er et godt råd. Jeg følte jeg skulle snu meg en gang jeg gikk i skogen, og der sto rådyrmor med kalven rett bak meg. Skikkelig festlig for jeg hadde ikke med kameraet da!!!!! 🙂 Nyt soldagen!

    3. Ja det er slik 🙂 Det finnes så mye vakkert både langs veien og vekk fra stien. I hagen og over alt liksom 🙂
      Blomster og trær blomstrer og lager gode dufter <3
      Bare å nyte og knipse 🙂 Ikke haste av gårde til TOPPEN eller slikt........ kose seg og ha god tid <3

    4. Nydelige bilder! Og veldig gode tips! <3 Naturen er fin uansett hvor lang eller kort turen er. Det viktigste er jo å nyte og ta inn hvor flott alt er! <3 Klem klem

    5. Flotte sommerbilder , med fin tekst.. alltid kamerate klart.. hehe… sånn er det å være blogger 🙂
      Jeg har foreløpig bare plukka inn en hvitveisbukett, nyter blomstene for det meste ute :))Jeg reagerer veldig på bjørka, men de siste åra har vært litt bedre så det er til å leve med 🙂 Klem <3

    6. Ja du har så rett! Naturen ER et eventyr! også så flott som det er nå! Flotte bilder! 🙂

    7. Etdiktomdagen: Nyter tiden spm er nå. Her har epletrærne begynt å springe ut i ettermiddag. Hjelp, jeg rekker ikke med, for alt skjer på en gang! 🙂

    8. annebe: Det hender jeg glemmer kameratet, og du kan være sikker på at da ser jeg mye fint!!!! Bjørka er ikke god for mange nå. Jeg er heldig med at jeg reagerer mest på gåsungene, men det har gått bedre for meg også de siste årene, heldigvis! Klem fra meg 🙂

    9. Jooo, man MÅÅÅ ha kamera med 😀 Det er jo så mye fint overalt 🙂 Lytte og se først, knipse etterpå 😀 Det er nesten så naturen TROR det er sommer?? 🙂 Ikke sant 😀

    10. frodith: Ja, men det hender jeg glemmer det jeg også! Her tror i hvertfall naturen det, at det er sommer, men den bremser vel litt, nå som det blir litt kjøligere. Tulipanene mine sprang ut den ene dagen, og var ferdige den neste! Ikke gøy, men det var for varmt! Klemsiklem til deg 🙂

    11. Siv Svanem: Hvitveis er så utrolig vakkert. Den er fortsatt her også, men blir litt glemt nå som alt annet springer ut. Ha en fin dag og helg! 🙂

    12. Så nydelige bilder! 😀 Jeg liker dine fototips. Det har jeg endelig begynt å forstå, at man oppdager utrolig mye hvis man stopper opp innimellom. Sitte ned og bare vente, så kommer det gjerne en fin fugl, eller man oppdager noe interessant og fotogent som man ellers aldri ville sett.
      Kos deg videre i våren. 🙂

    13. Lillian: Så hyggelig du likte det da! Jeg mener man kan ta superbilder og få kjempeopplevelser om man bare følger med og beveger seg litt sakte. Nyt dagene i våren, og fram med kameraet! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg