Munchskrik


Jeg skjønner nesten hva som var Munchs inspirasjon til sitt maleri Skrik! Denne edderkoppen ser jo ut som om den er vettskremt og bare vil ta bena fatt mot tryggere områder. Men det ansiktet der, det er kroppen. Morsomt!


Dette er samme edderkopp, men fra en annen vinkel. Skal si den er på jakt om dagen. Den ligger på lur i perleblomstene mine og brått har den fått seg et måltid mat.


Dette er også en krabbeedderkopp. Den kan bytte farge som passer til den veksten den sitter på. Når den går over til pinseliljene blir den faktisk gul!


Mye fint å studere der ute. Men hva tror du dette er?
 

#foto #blogg #munch #natur #edderkopp #friluftsliv
20 kommentarer
    1. Så stilige bilder, rene kunsten det her :)) Mye fin inispirasjon i naturen også så gøy med bilder :)) Hm, en fisk av noe slag, ligner ei flyndre..kult bilde i alle fall :)) Klem og fin fredag videre :))

    2. Er det rumpetroll? i en dam? Men du, de gule edderkoppene..er det krabbe edderkopp? er det de som har munck kroppen? for jeg fikk bildet av noen gule i går..og tenkte krabbe edderkopp, men så ikke at de hadde noe spesiell kropp? Måtte gå tilbake å se på bildene nå..men har bare konsentrert meg om å få bildet av ansiktet, så hadde ikke kroppen sånn oppover.. Min så ikke så tykk ut i kroppen heller.. hmm..Legger ikke ut edderkoppbilder, for har en som er livredd edderkopper..så må i såfall gi henne beskjed på forhånd.. Men tenker jeg må legge ut disse gule, for ble så flotte der de satt på blomsten.. Flotte nydelige bilder!!

    3. Du har jammen godt forhold til edderkopper, som kan drive å fotografere sånn 😀 herlig . Den siste likner en fisk, som kommer ut av en sprekk 😀 Klemmer fredagsklemmen <3

    4. annebe: Tusen takk! Mye vakkert der ute!!! Du gjette feil, men svaret skal du få etterhvert i neste innlegg tenker jeg :)Kan jo ikke avsløre det før andre hat gjettet! Ha en vakker kveld 🙂

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk du! Svar kommer! 🙂 MIn gule edderkopp er en krabbeedderkopp. Skikkelig festlig med armene ut til siden og med klør som en krabbe. Ikke alle liker edderkopper, men disse er jo så festlige!

    6. frodith: De bor i hagen min og jeg ser etter dem stadig vekk. Gøy å ta bilder av dem også. Det siste bildet er ikke en fisk. Jeg svarer i neste innlegg, for da får flere gjette! Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

    7. jeg liker ikke edderkopper,men du har da fått noen gode bilder da ))
      det siste er ikke lett å tippe på,men er det ikke et rumpetroll i utvikling så må det være en type salamander )

    8. En hvit edderkopp, den var kul! Det ser ut som den har et ansikt på kroppen. Det siste bildet ligner et rumpetroll, men helt sikker er jeg ikke. Ha en herlig kveld 🙂

    9. Ja, det ligner jo veldig på det berømte maleriet Skrik av Munch, artig og fint sett + knipset ! Spennende bilder av insekter i floramiljø 🙂 Det er nok et rumpetroll.
      Ha ei skikkelig trivelig helg !

    10. toveview: Utrolig morsomt å se etter edderkopper i blomstene. Jammen er de spennende! Du gjette rett, rompetroll var svaret. De begynner å bli store nå, men enda er det noen uker igjen før de er frosk! Kos deg i kvelden 🙂

    11. God morgen vennen :-)) . Fine bilder som alltid :-)) Håper alt er bra med deg? Jeg ble nyoperert igjen den 27 mai pga. pacemaker hadde rørt på seg, ellers går det bra her.. Ønsker deg en fin og avslappet søndag <3 Stooor bamseklem fra Rita 😀

    12. rita johannessen: Å, savner deg her jeg! Her er alt bra. Men at du måtte operere igjen? God bedring og hør av deg igjen da! Klemmer i fleng til deg på søndagen!

    13. Tusen takk, jeg savner deg også og resten av gjengen her. <3 Godt å høre at alt er bra med deg <33 Ja, det har jaggu vært en påkjenning for meg i dette halvåret.. Men NÅ skal det gå heeelt fint natheless:-D
      Vurderer om jeg skal lage en helt ny blogg,.:-) Mange goklemmer til deg <333

    14. rita johannessen: Jepp, det er en herlig gjeng. Man må da slett ikke skrive hver dag for å ha en blogg. Har vi deg som venn, så ser vi jo godt når du legger ute noe! Du kjenner oss jo, så om du starter igjen er det jo bare å gi oss et lite pip i innboksen, så følger vi deg vet du! Klem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg