Svaret var!


Nei, det var ikke en hval, selv om jeg synes den lignet det. Ikke var det et blåskjell heller, eller en flyndre. Det er jo et flott rompetroll, som mange gjettet.


Det er et voldsomt liv i søledammene om dagen. Vi får bare håpe at de ikke tørker ut før rompetrollene er klare!


Skogsmaskinene har laget digre spor, og alt regnet som har kommet ble barnekammer for litt av hvert. Det er mygglarver de lange svarte sakene der til venstre, og de venter jeg ikke på!
 

#foto #natur #blogg
10 kommentarer
    1. fruensvilje: Jepp, det var det. Noe klarer seg nok og det skulle visst komme litt regn her i morgen, så da får de litt påfyll! Men hjelp så masse mygglarver det var! 🙂

    2. Så fine bilder..men er ikke glad i frosker eller padder..for hundene syns de er spennende, og de blir skikkelig dårlig av å være nær dem..han ene min måtte lukte på en, og begynte å skumme og hoste og nyse..slima i munnen..var nesten så jeg dro til vet..men det gikk over..også hørte jeg at padder var giftige for dem..eller ga fra seg et produkt som gjør at de begynner å slime og tette seg i luftveiene.. men vi har ikke mye her..så det går bra..

    3. Ok,jeg synes det liknet en HALV fisk… 😀 He-he…litt forstørret var det jo 🙂 Men rumpetroll er morsomt og er jo liksom NÅ 🙂 Ha en fin lørdag <3

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Nei padder tar ikke jeg på heller. Men de er fine å fotografere. Viktig å passe på hundene, for de er jo så nysgjerrige! 🙂 Glad det gikk bra!

    5. frodith: Sånn kan det bli. Ja, så store er heldigvis ikke de rompetrollene, hjelt for frosker det da hadde blitt!!!!! Kos deg på lørdagen! Klemsiklem 🙂

    6. Rumpetroll er utrolig søte i det de går fra å være nettopp dette, og til små frosker. Jeg har ikke sett disse i år, men så har jeg heller ikke vært noen steder hvor de lever heller. På en rasteplass i Frederikshavn i Danmark, er det fult av sånne små frosker. Der er det nesten sånn at det ikke går an å gå i gresset uten å tråkke på dem.

    7. margarites: Når det blir for mange frosker er det jo helt ille. Jeg har opplevd det der inne å skogen. Man vil jo ikke tråkke på dem heller, men de er jo overalt! Ha en fin lørdag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg