En fugl i hånden…


Nei, en fugl i hånden er IKKE bedre enn ti på taket! I dag tidlig smalt det til i vinduet mitt, og der på terrassen lå det en stakkars forslått trost. Jeg løftet den forsiktig opp og det lille hjertet dunket bare så vidt. Det var akkurat som om luften hadde gått ut av den. Jeg gned den forsiktig over brystet og da kviknet den litt til etterhvert.


Den hadde fortsatt nebbet på vidt gap, men begynte å lee på bena. Jeg satte den på en stubbe nede i hagen, og der så den på meg med litt sløret blikk.Gjett om mitt hjerte dunket da! Var den alvorlig skadet?


Jeg ble superglad da den plutselig rettet seg fint opp og øynene igjen og var som hos en vill fugl. Så fløy den lett avsted over hagen vår og inn i skogen. Jeg kunne puste lettet ut. Da oppdaget jeg at min hvite genser og olabuksene hadde gått grønske på seg etter at jeg hadde krabbet rundt stubben og fotografert, at jeg gikk i sokkelesten i vått gress og var kald. Men jeg var lykkelig over at alt gikk bra.

#foto #natur #fugleliv #fugl #blogg
20 kommentarer
    1. Så bra den overlevde!! Det var godt å høre! 🙂 du fikk noen flotte bilder av den!! En god dag til deg!

    2. Margrethe: Jeg klarte ikke se på at fuglen bare lå der. Noen ganger kan man redde livet ved å løfte dem opp. Men det er ikke alltid det går bra. Jeg var lettet da den tok så fint til vingene igjen. Klemzer til deg også! 🙂

    3. Åååå så bra det gikk fint. Man blir helt ute av seg når sånt skjer. Her har flere fugler fløyet i vinduene og endatil jeg ikke er supernøye på å ha blanke vinduer liksom. Verden kan være fin og den blir enda finere når en liten fugl kan fortsette der den slapp <3 gooodklæmme 🙂

    4. ladyaugust: Ikke noe morsomt å høre den lyden og se fulgen ligge der å snappe etter luft. Men for en glede når alt gikk bra!!!! Klemmer til deg 🙂

    5. Så fint det gikk bra, selv om den var fin er det ikke noe ok med slike opplevelser verken for fuglen eller deg..:)) Da håper jeg den koser seg oppe i trærne nå..og at du får en trivelig kveld <3

    6. fruensvilje: Ja, jeg var hjemme alene, så der sto jeg og undret på om den ville klare seg. Ikke gøy å se dyr som er skadet lide. Men denne gangen gikk det heldigvis finfint! 🙂

    7. annebe:Nei, det er ikke gøy i det hele tatt. Jeg var så glad da den fløy avsted igjen. Jeg har opplevd det en gang før. Da var det en liten ugle og det gikk også bra heldigvis. Men noen ganger er de jo døde når jeg kommer ut. Nå kan denne fuglen leve sitt liv i tretoppene tenker jeg. Her er barnebarnet på besøk, så vi har vært på fotballkamp og gjort lekser. Snart kveld for han! Klem til deg 🙂

    8. frodith: En fin følelse når alt går så bra!!!! Klem til deg i kvelden 🙂 Nå er det kveld med barnebarnet. Jeg har vært å se han spille fotball med laget sitt og nå er det bading, pluss smothietid!!!! Klem til deg i kvelden 🙂

    9. Uff, ja jeg vet. Døde en her i fjor og jeg var trist en hel uke og enda når jeg tenker på den <3 Men når det går bra er det som julaften og bursdag på en gang <3

    10. Får våge seg med litt grønske for de flotte bildene…
      Så utrolig det gikk bra. Regner med at det er mange slike kollisjoner som tar livet av småfugler.
      Jeg får litt flashback etter i fjor når pus flere ganger kom inn med levende småfugler i kjeften. Vi greide få de ut i det fri igjen like levende.

    11. ladyaugust: Ja, det føles godt når alt går fint! Fort gjort for fugler og mennesker og skade seg. Jeg mistet en kjær slekning i helga. Hun falt og slo hodet i noen steiner rett ved der hun bodde. Kjempetrist inni meg, så jeg er glad fuglen levde over.

    12. maiken: Ja, jeg har da vaskemaskin!
      Uff, det skjer innimellom her hos oss at fuglene flyr i ruta, men det er sjelden det har gått galt. Som regel kommer de seg og flyr avsted igjen, heldigvis. Kattepuser er litt av noen fangstmenn ja. Har vært med på det der også da vi hadde katter!!!! 🙂 Ha en fin dag.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg