Sommereventyr.


Noen bilder fra ferien vil jeg dele med dere. Jeg har “jaktet” hjort på Hitra, men det var ikke lett.  Den hjorten jeg fikk best foto av var bak gjerdet på golfbanen!


Jeg gikk i skog og mark og snek meg fram, men som regel så jeg bare hjorten stormende av sted. Den på bildet nederst til høyre møtte jeg på stien. Jeg kom opp en bakke og hjorten kom fra andre siden. Jeg tror vi ble like forskrekket begge to der vi sto og stirret på hverandre. Jeg var så forfjamset at jeg fikk ikke opp kameraet før den hadde snudd på hodet og var på vei vekk i full fart. Artig opplevelse.


Ørna så jeg også mange ganger, men som regel langt unna. Kun en gang kom den nær rett over hodet på meg, og da hadde jeg ikke kameraet innen rekkevidde! Jeg satt og solte meg og tenkte ikke foto akkurat da. Men det lærte meg at jeg alltid må ha kameraet ved min side, alltid!


Rådyr så vi ofte, og jeg fikk mange spennende bilder av dem.


Har du sett for små frosker? Synes de var som små smykker!


Rever så vi stadig langs veien. Som dere skjønner var det ikke mye bybesøk på meg i sommer. Nei, vi oppholdt oss mest mulig i naturen.


Akkurat en sånn ferie som vi liker.


Hver dag et eventyr, på leting etter nye opplevelser. Det har blitt mange fine minner og jeg viser nok fram mer etterhvert om du vil se!

#foto #friluft #natur #sommer
20 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Takk du. Nei, vi var noen dager der ute. Mannen ville fiske litt og der fikk han jo lov til. Været var perfekt, så gjett om vi koste oss. Etterpå var det Saltstraumen før vi kjørte inn i svensk Lappland og så tilbake til Norge igjen. Masse natur og masse minner! 🙂

    2. frodith: De er jo så herlige å se. Men man må nok kanskje helst ut tidlig på morgenen eller litt sent på kvelden for å treffe dem. Trøsteklem til deg 🙂

    3. Åååå så mange flotte bilder!! og jeg misunner det denne opplevelsen! Du har virkelig fått sett mange flotte dyr i sommer!! Så herlig! Ja jeg vil gjerne se mer av opplevelsene dine! Gleder meg! Ha en flott kveld!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hjertelig takk. Ja, jeg har virkelig kosa meg i flere uker. Gøy alt man ser, selv om det ikke blir premibilder akkurat. Mer kommer etterhvert. Kos deg på mandagen!

    5. så deilige sommerminner,flotte bilder selv om hjorten ikke tittet på deg på alle bilda hi hi .
      Opplevde slike små frosker en gang i Skien,det var så mange att det var umulig å gå på stien uten å trakke på dem,så vi snudde og gikk derfra igjen så vi ikke ødela disse små )

    6. Vakre, vakre bilder fra deg igjen. Jeg likte ekstra godt det siste og jeg synes egentlig det er rart at jeg faller for sånne bilder av hus i forfall , men det gjør jeg 🙂

    7. Dette er absolutt sommereventyr og drømmebilder <33 Duften av tang og tare kjenner jeg helt hit på Oppaker 😀 😀 Ønsker deg en nydelig kveld, vennen <3 Solklemmer fra meg <3

    8. Så koselig og få flotte bilder 🙂 Å være i naturen er jammen noe av det fineste og nå var jeg med deg et øyeblikk, tusen takk for turen <3 Å få nærkontakt med dyr er spesielt. Her er det mye rådyr, elg, rev, gaupe, frosk og orm og så hørte jeg at noen sa det var ulv også. Goood kveld til deg <3 klæm <3

    9. Så fine bilder av flotte (og nesten eksotiske) dyr. Jeg ser ikke dem rundt her jeg bor, skjønt min datter traff på en hjort en morgen i ferien når hun skulle på jobb kl 04.30. Da sover jeg, men hjort her inne lmellom ale husene og ut på asfalt vei, det hadde jeg ikke trodd. Men har hørt at det skal være hjort i skogen et stykke bak her. Kanskje jeg må begynne å stå opp på natten for å se dem her 🙂

    10. fruensvilje: Nei, de hjortene var ikke mye samarbeidsvillige!!!! Uff, et sånt froskeopptog har jeg møtt også. Helt fryktelig å komme seg vekk fra dem uten å skade de små. Men her var det bare noen få, så jeg kunne studere dem litt nærmere. Ha en fin dag! 🙂

    11. Mariann: Tusen takk. Gamle hus har en historie. Jeg tror det er derfor det tiltaler meg i hvertfall. Jeg får alltid tanker om hva som har skjedd i sånne hus og hvem som levde sine dager der. Nye hus har ikke den sjarmen heller! 🙂

    12. Rriittaa: Godt med bildeminner, synes jeg. For som du sier, da kjenner man nesten sjøluft og blomsterduft, selv om i vinteren. Klemmer til deg vennen! 🙂

    13. ladyaugust: Takk og takk. Ja, jeg har virkelig kost meg i sommer. Gaupe skulle jeg gjerne ha sett en gang i vill tilstand, men det er ikke lett. Jeg får være stolt av at jeg mange ganger har sett sporene etter dem. Ulv har jeg sett i dunkelt nattlys i Finland en gang. Ganske spesiellt. Klemmer til deg.

    14. margarites: Ja, du sier noe. Enkelte av våre dyr er lettest å se om natten som grevling, rev og elg. Men man skal jo sove også da! En time fra meg er det hjort. Mamma ser den hver kveld, men tror du den kommer fram når jeg er hjemme? Nei da, slett ikke. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg