Høsten banker på.


Egentlig trodde jeg at høsten var en sur, gammel gubbe med digre gummistøvler, men nå er jeg ikke sikker lenger? I helga tittet denne piken på meg på et bruktmarked, og hun fikk meg til å tenke helt andre tanker om hva etteråret bringer. Hun var så søt, selv om hun var falmet og slitt. Håret hadde blitt solbleket og kjolen var skitten. Her og der lyste det i gule gylne blomster og en fugl satt på armen hennes. Skautet hadde flekker etter timer av sommerlek i engene og hun hadde knyttet sammen kjolen her og der, for ikke å snuble i den i det våte høstgresset. Gjett om hun måtte bli min da! Hun kostet ikke mye, for ingen ville vel ha en skitten, liten figur? Men jeg ville, og betalte gladlig 17 kroner for henne. Nå står hun på stuebordet vårt sammen med gylne kornaks og stearinlys.


Etter en grundig vask forsto jeg at jeg hadde fått med meg en veldig ung høstfrøken hjem. Hun har fortsatt litt skitt på nesen, for det ville ikke vekk. Hun var så yndig, at jeg falt pladask. Sånn kan det jammen være når høsten banker på også.


Forsiktig blir blomster og blader litt blasse, mens noen riktig strutter av liv enda.Jeg tror det blir fint med høsten jeg. Nå kjenner jeg at jeg gleder meg!

#foto #høst #figur #farger
25 kommentarer
    1. Den var supersøt. Så morsomt med loppis og bruktmarkeder, jeg elsker det. Engelen starter i morgen på skolen, men jeg vil ikke ha høst ennå altså 🙂 Stor god sommerklæm <3

    2. For en søt liten jente. Hun ser litt forsiktig ut, akkurat som hun tenker på noe.
      Hos oss kom sommeren på besøk igjen etter lunsj, og nå skinner solen fra skyfri himmel. Men høsten er fin, bare ikke helt enda 🙂

    3. ladyaugust: Ja, hun var så vakker. Høsten nærmer seg, men den er ikke her enda for fullt, helt sikkert!!!! Klem til deg og god skolestart til Engelen! 🙂

    4. margarites: Hun var så vemodig liksom. Jeg likte henne. Kanskje hun får et strøk maling etterhvert,så blir hun god som ny! Her har det også vært fint vær noen dager, men hjelp for noen regnskyer som truer i ettermiddag. Ja, høst er også fint, men den kan godt vente litt! 🙂 Ha en fin dag videre!

    5. Den dukken var da helt nydelig!!..så sart og sårbar.. Helt herlig!! Ja jeg har lært meg å like høsten med årene..så nå ser jeg bare frem til fargene høsten har med seg!! Flotte bilder!!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte:Takk! Høsten kommer om vi vil eller ikke. Jeg liker årstidenes variasjon, så det er helt greit når høsten kommer. Men først ønsker jeg litt sensommer en stund til da!

    7. Så er du igang med din lekre pynting – jeg blir bergtatt og får lyst til å løpe ut og plukke med meg høsten inn…… det kommer, det kommer! Klem og tatt for inspirerende bilder!

    8. ladyaugust: Men du må jo opp. Tenk på det fine lyset om høsten, fargene og spillet i spindelvevet når duggen legger seg, frisk luft og kanskje et rådyr i morgendisen! Masse å glede seg til. Klem 🙂

    9. Ja jeg vet, det har bare blitt så veldig lite søvn nå i noen uker med Loke som piper nonstopp og uler hver morgen, men snart er løpetiden over og en hel natts søvn på meg <3

    10. Margrethe Hjertaas: Så hyggelig sagt av deg! Jeg gleder meg over årstidene, og det er fint å se forandringene der ute fra uke til uke nå. Klemsiklem tilbake snille du! 🙂

    11. frodith: Ja, kanskje det? Merkelig hvordan jeg faller for vakre og følsomme ansikter på figurer i hvertfall. Jeg likte henne! Klem til deg 🙂

    12. det var en yndige liten høstpike,hadde falt pladask eg også ) hun får et godt liv hos deg.
      Høsten kommer nok sigande,men jeg håper den kommer sigande sakte sakte )) slik att vi kan nyte den lenge

    13. Vakker den dukka..og utrolig billig da :)) Og du er i gang med vakre dekorasjoner og nydelige bilder :)) Ønsker deg en fin morgendag <3

    14. Kreativiteten blomstrer, så fint ! Ellers så er jeg enig med deg, “dukkemor” var meget søt og yndig. Bra hun har fått et hjem blant stearinlys og kornaks 🙂
      Ha ei god natt!

    15. fruensvilje: Jepp, jeg måtte bare ha den. Den kostet ikke stort, men den var verdifull for meg i hvertfall. Nå gleder jeg meg over den gryende høst, selv om jeg nyter sensommeren også. Ha en fin dag!

    16. annebe: Tusen takk, jeg har allerede starte dagen med en bitteliten skogstur! Nå er det litt blogg, før det blir noen timer med jobb før helga. Hverdagen kryper inn på meg, men det er helt greit det også. Nyt dagen. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg