Blomster i høsten, men ikke mine.

Mange mener at høsten er kjedelig, men da har de ikke sett denne blomsterprakten. Nei, det er ikke fra min hage.


Bonden som har åkrene sine rett mot kirken i Torsnes har gjort det til tradisjon å lage en vegg av blomster. Dette er synet som møter deg når du går ut av kirkedøra!


Mange stopper og tar bilder av blomsterprakten.


De friske fargene får jo fram sola selv på en gråværsdag.


Jeg elsker å stoppe der og ta bilder, og det skjønner du sikkert. Når det visner ned om høsten, er det også så fint. Solsikkene står der og er mat til småfuglene, og de lange stilkene med brune kroner blir som skulpturer i det den første rimfrosten pynter opp. Jeg skal ta bilder av det senere i høst, så da får du titte innom å se hva du synes.

#foto #hverdag, #blomster #høst #blogg
24 kommentarer
    1. Så flott! ja det er herlig når man lager slike vegger med blomster! og solsikken er bare lekker!! Flotte bilder!

    2. Hei!
      For en herlig blomstervegg <3
      Ja jeg for min del, elsker høsten 🙂 Det er MIN tid liksom, når det gjelder de fargesprakende lekre fragene som kommer frem, før alt visner hen og forsvinner. Det er egentlig beste tiden på året, selv om jeg er glad i alle årstidene 🙂

    3. Oh nydelig, en smak av sommer rett og slett. Alle burde hatt en blostereng nært der de bor for man blir så glad av å se på bare <3 god søndagsklæm 🙂

    4. ladyaugust: Jeg må alltid stoppe her for det er så ubeskivelig vakkert i både juli, august og langt ut på høsten. I dag er det tåke på morgenen her, men jeg nyter søndagen med litt strikking. Klemsiklem 🙂

    5. ladyaugust: Det blir bare en helt enkel lyseblå, tynn ullgenser. Koselig med litt håndarbeide, men jeg bruker lang tid, for den nakken min er heller ikke god. Men man blir jo litt ivrig når man begynner på rundfellingen. 🙂 Jeg vil bli ferdig til høsten!!!!!

    6. En hel genser er vel ikke bare bare, kanskje jeg skal strikke en hel genser jeg også, må bare finne ut hvordan først 😀 Strikking tar på nakken og spesielt når man blir ivrig. Du er nå så flink atte <3

    7. ladyaugust: Noen ganger finner jeg mønster som er så vakre. I vår kjøpte jeg garn og skulle strikke i hvitt og lyseblått, men denne gamle kjerringa klarte ikke se mønsteret med de lyse fargene jeg hadde valgt. Så da ble det en ren lyseblå genser i stedet. Ganske kjedelig, men en grei ting foran tv`n om kvelden. Takk for godord. 🙂

    8. Den bonden må være veldig glad i mennesker, som lager et så vakkert skue <3
      Selv er jeg normalt glad i høsten. Men ikke i år. Vi har her i traktene hatt høst hele sommeren. Så nå er jeg mektig lei. Og gleder meg til neste vår, håper på bedre vær da 🙂
      Ha en fortsatt herlig og blomstrende dag <3
      Klemmer

    9. Der var det jammen nydelig ,for en blomsterprakt :)) Der kan en kose seg å ta bilder ja..blir fint å se hvordan det ser ut i høst også :)) Blomsterklem <3

    10. Eva: Den bonden er trivelig han!!!! Uffda gleder du deg ikke til høsten! Da må du legge om tanken tenker jeg. Gjort er gjort og sommer var sommer! Tenk på alle de fine fargene.lyset og kvelder med stearinlys og pledd, rimfrost i engene og duggfriske høstblomster, blå, blå himmel, og så kommer det hvite dalende over oss, som gir oss en så fin ro. Jeg skal nok få deg til å glede seg over årstiden,e og så kommer VÅREN!!!!! Klem fra meg 🙂

    11. For en fantastisk blomsterflora! Der kunne jeg tenkt meg å fotografert blomster. Det minner meg litt om noen grøftekanter langs kornåkrene på Falster, Danmark i sommer. Jeg bare elsker sånne mengder med blomster 🙂

    12. Engla: Nydelig er det der. Jeg også tror det må bli sådd en mengde sånt til neste år. Utrolig fint når høsten kommer da! Ha en fin dag videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg