Er det lov?


Jeg bare spør i dag om det er lov å male sånne keramikkplater med blomster og greiner som har hengt på veggen i en årrekke. Nå passet den liksom ikke inn. Selv om det er høsttid og rognebær. Jeg vil ha den lysere. Så da var det fram med malekosten, før jeg vasket av litt her og der, så rognebærene fortsatt synes. Men er det lov tro? Jeg sier ja. Akkurat da jeg svingte malekosten over det, tenkte jeg på farmor. Hun malte alt sitt kobber da jeg var liten. Det ble malt grønt, for det var den fargen som var inn da, slett ikke kobber. Mamma skura det av igjen, da hun overtok det siden i livet. Jeg har gjort det litt enklere enn farmor. Hun malte med oljemaling! Det var ikke lett å få av igjen. Jeg har brukt vannbassert. Så det er bare å legge det i vann, malingen forsvinner og alt blir som før. Hvor den platen blir hengende nå, er jeg ikke riktig sikker på. Jeg tror jeg skal forsøke meg på veggen i stua etterpå. Bare det får tørket først.


En annen ting jeg tenkte på. Er det lov å gi blomster til noen du kjøper noe av? Tenk det da, at jeg solgte et maleri og en fotokopi og da det skulle hentes, fikk jeg både betalt og blomster! Kjempegøy for meg, men helt overraskende. Jeg har hatt en kul dag med masse prat, kaffe og honningkake. Er det lov da, en helt vanlig arbeidsdag mitt i uken? Ja, det er det, for dette er visst også jobb for meg. Å se, lytte og lære. Litt artig å tenke på.

#foto #blogg #hverdag
22 kommentarer
    1. det er lov,og det er kjekt når en kan forandre på det en allerede har og gi det nytt liv )) og jammen var det kjekt att du fikk blomster også ) da var hun veldig fornøgd med jobben du gjorde

    2. Lurt å fornye ting litt .og det ble jo veldig fint med det hvite over :)) Vakre roser, syns vel bildet og fotokopien var billig tenker jeg :)) Må kose seg litt på hverdager også <3

    3. Det er lov å gjør hva man vil, med det som er sitt eget! Er mitt motto..hihih..så får andre tenke eller erge seg så mye de vil..Ser ut som det ble kjempe fint! Så koselig dag!

    4. Så deilig å ha en sånn dag, det fortjener du da 🙂 Og å få litt blomster selv om man selger, helt klart greit også 🙂 Klemmer <3

    5. annebe: Måtte bare svinge malekosten over det. Jeg har kjøpt det selv en gang, så ingen blir lei seg heller!!!! Jepp hverdagskos er flott! 🙂 Nyter mine blomster!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte:Morsomt å prøve, og det er ikke første gangen jeg har malt noen av mine ting her i huset. Gøy med litt forandring! 🙂

    7. Og der forsvant alt jeg skrev.. Men gjentar essensen. Man burde heller spørre seg selv om det er lov å la være.. Da blir det et litt annet perspektiv. Ønsker deg og dere masse nye sånne dager 🙂

    8. Hei, likte bildet med blader og rognebær i naturlig farge jeg 🙂 Er vel sånn at tidene forandrer og preger oss. Plutselig liker man brunt og orange, eller grått. Så det er ikke lett å ikke bli preget av samfunnet man lever i. Men artig du er kreativ. Flotte roser 🙂

    9. Har du lyst har du lov….I alle fall til såpass “uskyldige” ting! Blomster “Attpå” er koselig, men man trenger jo penegr også, så det er greit at man ikke får blomster i stedet for vanlig betaling! 🙂

    10. dedicat: Noen ganger skjer det ja, men du skrev en ny hilsen så tusen takk! Jeg synes det var srtig med litt forandring og dette kostet meg da ikke annet enn noen penselstrøk med maling. Ha en vakker dag i nord med fruen!

    11. fjellgeitbundingen: Ja, det er fint som det var også, men jeg har jo hatt det på veggen hver høst i mange år, så nå ble det forandring! Kanskje jeg like godt bløter av malingen til neste høst og nyter det som det er igjen. Ha en fin dag!

    12. karidansen: Det var jo ganske så “uskyldig” som du sier. Kjempeoverraskende med blomster og betaling. Gøy med sånn oppmerkoshet synes jeg. Men å få betalt i blomster hadde vært skikkelig dumt.Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg