Så kom høsten.


I dag er det første september, og høsten tar for seg mer og mer framover. Visst kan vi få fine dager, men sommeren er ugjenkallelig over for denne gang.


Fortsatt er det sommerfugler i blomstene, men snart må de finne seg et trygt sted å overvintre. Jeg synes det er et eget vemod over det at naturen går til hvile. Men når jeg først har godtatt det i hodet, gleder jeg meg over det.


I går var jeg på skogstur med mamma og storesøster, og gjett om vi koste oss. Dette er mitt barndomsrike, en times biltur fra der jeg nå bor. Jeg fikk mange bildeminner, koselige pratestunder og fin trim. Mamma er 85, man det stopper ikke henne. Jeg håper jeg har arvet mange av hennes fine gener.


Selv om disse eplene er fulle av skurv i skallet, så er de vakre. Sånn er det med høsten også. Når løvet på trærne bytter farge, så får de et helt annet uttykk. Ja, det er bare å glede seg. Høsten er her. Det er september.

#blogg #foto #høst #natur #fritid
24 kommentarer
    1. oi…Ja det var en sprek mamma! Så koselig med tur i skogen sammen! Flotte bilder! og ja, høsten kommer..og jeg er forberedt! 🙂 Ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Bra du er forberedt! Nå kommer det fargespillet over skogen og gjett om jeg gleder meg til bilder i høsten. Utrolig fint å ha en så sprek mamma. Det er jo en gave å ha god helse. Nyt dagen!

    3. god morgen.ja det er slik att høsten har kommet for å bli,men jeg liker høsten,den klare gode luften og det er den beste tiden på året for gode skogsturer )selvsagt savnes sommervarmen og sola,men da får vi glede oss ekstra godt til den dukker opp igjen neste år ))
      I dag regner det skikkelig her,lurte litt på hva dagen skulle bringe,da tenker eg det blir en bakedag )) for hvem hvet,kanskje skinner sola neste veke ) ha en nydelig fin dag,og du,det var aldeles nydelige bilder,og jammen er du heldige som har en så sprek mamma ))

    4. fruensvilje: Ja, det nytter ikke å protestere, for høsten, den tar visst for seg allerede. Her skinner sola, så jeg skal kjøpe meg noen lyngplanter etter jobb og pynte opp litt mer. Jeg hadde en fin dag i går med mine, og det er en lykke å ha en mamma som er i så god form. Kos deg med baksten og nyt dagen!

    5. Ja tenk, jeg synes det har gått uendelig fort, og jeg har fått utrettet masse på denne forte tiden 😀
      hehe
      Men nå er høsten her. For meg den vakreste tiden i året………. ja høsten og våren……… huff ikke enkelt for jeg liker vinteren også 😀 hehehe men høsten er for meg spesiell da 🙂
      Gleder meg!
      Herlige bilder og koselig med minner. Din mor er sprek ja 🙂 Det er godt å ha spreke mammaer som kan være med på tur 😀
      Nyt dagen!

    6. fjellgeitbundingen: Tusen takk. Ja, man kan jo håpe på gode gener, men det er jo andre i familien min som slett ikke har hatt det enkelt, så det er det vel bare fremtiden som kan vise. Ha en fin dag!

    7. Heldig som har så sprek mor :).
      Her vardet mange vakre bilder. Høsten er fin, så det er vel bare å godta at nå er det den som bestemmer. En riktig nydelig dag til deg :).

    8. Etdiktomdagen: Der var du med en hyggelig kommentar også. Ja, jeg liker årstidene jeg, og får litt småkjeft av andre i mellom. Hvordan kan man like høsten og vinteren lurer de. Jeg vet at det gjelder å ta den dagen man får og være glad man får den! Herlighet så fint det er ute i dag for eksempel. Frisk luft, sol og glede, duft av høst og lyden av skurtreskere. Herlig! Men jeg gleder meg faktisk til en skikkelig sur regnværsdag også. Da koser jeg meg inne da. Vi er nok heldige som liker hele året, med alt det byr på. Jeg er glad jeg har arvet det etter mamme i hvertfall. Hun holder koken som vi sier, og jeg håper det fortsetter lenge. Men det gjelder å holde seg i form og få masse frisk luft tror jeg. Koselig at hun orker å være med fortsatt. Ha en vakker dag i den gryende høst!

    9. Høsten kan være flott, men man har en annen følelse enn om våren ja :)) Så hyggelig med tur med søster og mor , bevegelse og frisk luft er jo bra i alle aldre :)) Mange vakre bilder og de eplene var jo ekstra fine med litt “skurv” :)) Klem <3

    10. BforB: Ja,det er bare å ta det imot og nyte det som best man kan. Her regner det i dag, men det er litt koselig det også. Ha en vakker fredag!

    11. Du sier det så bra: “Når jeg først har godtatt det oppe i hodet” så gleder du deg over høsten. Og sånn har jeg det også. Hvert år går jeg optimistisk ut og ønsker meg en lang og fin sensommer som varer til godt ut i september. Og hvert år får jeg høsten midt i “fleisen”, lenge før midten av september. Men det er noe eget ved årstiden, og jeg finner alltid noe å glede meg over. Tenk bare på mørke kvelder, en varm kopp te, stearinlys og en god bok. Det har sin sjarm det og. For ikke å snakke om hvordan naturen ute endres – mange fine motiver dukker opp 🙂

    12. margarites: Ja, sånn er det bare. Vi kan ikke stoppe høsten uansett, så da får vi heller følge den videre mot vinter! Her er det stearinlys i kvelden, strikketøy og tv-kos. Nyt kvelden )

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg