Septemberblues.


Første mandag i september er det i dag. Sola skinner her hos oss og det er et flott høstvær.


Jeg har forsøkt å få litt skikk på hagen i helga. Bark og lyng ble kjøpt inn. Det var god trim å bære rundt på alle sekkene, men det ble fint rundt alle buskene etterpå. Lyngen fikk erstatte halvvisne sommerblomster her og der i krukkene.


Det ble mange kopper kaffe i solveggen også.


I skogen har det blitt mange fluesopper. Jeg synes de er så vakre, men spiselig er de jo ikke.


Men det finnes da så mye annet fint. Nypene er klare til å plukkes, og maisen hos bonden begynner å ta form.


Denne helga har inneholdt så mye forskjellig, men det er godt å ta en tur i hagen innimellom alt annet. I går ble det en fiskeform til middag og kaffekos på saueskinnet på terrassen etterpå.Afrikaliljen har endelig begynt å blomstre med sine vakre blå miniklokker. Nå er det mandag og ny uke, så det er bare å fortsette. Jobben kaller!

#blogg #foto #hverdag #høst #september
28 kommentarer
    1. Så mange flotte høstbilder! Ja fluesoppen er så flott å se på!! Så flink du er å bytte ut jord og blomster..det frisker jo opp i hagen! Jeg elsker lyng!! Ha en god dag, og flott ny uke!

    2. utrolig vakre bilder,en fin helg med andre ord )) ja det er godt å tilbringe litt tid i hagen også ,men kan en kombinere litt hage med litt skog og fjell da er det helt perfekt )) ønsker deg en fin mandag,jeg skal frem med sykkelen og sykle til strikkekafe

    3. Så fine høstbilder og mais har jeg helt glemt av å tenke på. På tide å komme seg avgårde å handle litt mais. Det er en gård i nærheten som har gårsbutikk med selvplukke og det liker vi 😀 Her er det lyseblå himmel. Så flink du er som har fiksa hagen høstklar og alt. Ha en nydelig dag kjære du <3 og stor god klæm 🙂

    4. Nydelige fotomontasjer …igjen. :DJeg befinner meg på et sted med veldig tregt nett, så jeg blir nok ikke så aktiv med innlegg og kommentarer denne uka. Det er jeg for utålmodig til! 😉

    5. Flotte bilder, og jammen ser det ut til at du har fått trimmet litt med alle de sekkene med bark. Men så blir det fint også da. Fluesoppen er et fantastisk motiv, og om den ikke kan spises så kan den i hvertfall glede alle som går tur med kamera 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    6. Nydelige bilder av natheless drømmehage ♥♥♥ Deilig med utetid ute i godværet.. synd at helgen går så alt for fort ♣ Ønsker deg en finfin mandagskveld vennen ♥ Stor klemZ ♥

    7. Så mye vakkert, og fluesopp gjør seg bra på bilder ja :)) Må få kjøpt litt lyng en dag jeg også, ikke så mye fint i hagen her nå..men epler og pærer på trærne er det :)) Koselig hos deg..og deilig med fiskeform ..nam <3

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Nå trengtes det en opprydning mot høst. Det blir så fint med litt bark under buskene synes jeg. Lyngen er jo superfin! Nyt høsten!

    9. Siv Svanem: Takk! Fortsatt er det mye som blomstrer og det er koselig. Her har vi hatt så fint vær om dagen at man nesten glemmer at september er en høstmåned. Ha en fin kveld 🙂

    10. ladyaugust: Ja, nå er det tid for selvplukk her omkring. Herlig å få hagen høstklar. Da er det så mye finere til våren også. Koser meg i sola så ofte jeg kan om dagen, for snart kommer nok nattefrosten. Klem til deg 🙂

    11. REBECCA HOLDER: Man må nyte de dagene som sola skinner. Her er det masse sommerfugler om dagen og det er så fint. Godt med litt sensommersol! Ha en fin kveld 🙂

    12. karidansen: Takk og takk! Så dumt med tregt nett da. Skjønner godt at det stopper opp for deg da! Men du får ha vakre dager i høsten og så tastes vi når du kan vet du! 🙂

    13. margarites: Skal si det ble trim. Først fra pallen i butikken og over på en tralle, så fra trallen og inn i bilen. Da jeg kom hjem var det ut av bilen med dem, opp en trapp og over plenen før jeg kunne helle ut en og en sekk.Skal si jeg ble svett, men fornøyd! Kos deg i høstkvelden 🙂

    14. Rriittaa: Takk søte du! Gjett om jeg har kost meg da! Ja, helga går alt for fort, men det gjelder å nyte øyeblikkene i hverdagen også. Diger klem fra meg 🙂

    15. annebe: Utrolig mye sopp i skogen i år, og masse fluesopp å fotografere! 🙂 Vi har ingen frukttrær, men det er fint likevel. Lyngen er en av høstfavorittene, så det blir kjøpt noen hvert år for kos både inne og ute! Ha en vakker aften! Klemsiklem 🙂

    16. Du verden som du har styra i høst i hagen 🙂 Der er jeg dårlig gitt.. tenker mest på når neste så sesong starter.. hopper liksom litt over høsten 😛

    17. dedicat: Men høsten er jo ofte så fin i ukesvis her. Jeg koser meg faktisk mest i hagen på vår og høst. Herlig med masse lyng,kakao og pledd i tussmørket der ute. Kan anbefales!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg