Min helg.


Min helg var fin som en vandring på grønne gressganger, med lyd av vissent løv under føttene og dansende tåke.


Tåka beveget seg så fint mellom skogens trær og fant fram eventyrtanker hos meg.


Jeg fikk strikket ferdig lua mi. Så nå kan jeg møte høsten i lyseblått! Ja da, jeg driver med en genser i svarthvitt også, men det går litt tregt. Nå har jeg da begynt på en arm, for bolen er ferdig for lenge siden. Det var mer moro å strikke det lyseblå, så da fikk det andre vente.


Dette var en av helgas solnedganger her hjemme. Gjett om jeg satt lenge ved vannkanten og bare så på skyene som beveget seg over himmelen og speilte seg i vannet. I dag er det mandag og septembers siste uke. Det småregner ute. Godt med en rolig helg med kos og hygge, for nå er det på igjen for meg som for dere. Nyt høsten.

#foto #blogg #høst #solnedgang #hverdag
16 kommentarer
    1. De herlige bildene ! Man skjønner at høsten er vakker når man kommer innom deg <3 Og du er jo en ræser å strikke, flinka ! 😀 Godhøstklæm <3

    2. Etdiktomdagen: Tusen hjertelig. Gøy å gjøre ting selv synes jeg. Jeg strikker ikke så fort, men det blir da ferdig etterhvert mitt også. Her har det regnet på morgenen, men sola kom etterhvert. For en vakker høst vi har. Koser meg ute, så fort jeg kan. Nyt dagen!

    3. ladyaugust: Jepp, høsten er fargerik og strålende her i hvertfall! Ræser er jeg vel ikke, men de siste årene har jeg blitt mye bedre med de pinnene. Gøy når det er klart, og det passer!!! Klemmer til deg 🙂

    4. Fikk litt eventyrfølelsen av flere av bildene her jeg også..helt nydelig :)) Og den lua og genseren var et delikat sett…nå blir du nok fin i høst ja :)) Får aldri nok av vakker himmel…bare å nyte det <3<3

    5. annebe: Tusen takk. Ja, jeg synes naturen inviterer til fine tanker i denne fine høsttiden. Genseren og lua er allerede tatt i bruk. Koselig med hjemmelaget til meg selv. Klem til deg i høsten!

    6. Åå, det var fint sagt, “min helg… Kjente det inni meg….Nydelige bilder også!
      Tror jeg har en lignende genser du striker på nå. Får finne den frem når det blir minusgrader..

    7. For en herlig helg. Nydelig solnedgang og litt magisk med tåke. Flotte bilder. Luen og genseren din var fin, og den svarte og hvite blir også stilig. Det er gøy å strikke og deilig å bruke etterpå 🙂

    8. Ojjj,..her var det mange flotte bilder!! Du har virkelig fått flotte tåkebilder! der den ligger lavt i skogen..skulle ønske å se et av de i stort format..syns det er så mystiske og flotte bilder!!! og DEN solnedgangen da..ja, man blir helt målløs..:-) Nyyyelige bilder!

    9. maiken: Så bra, for da klarte jeg vel å formidle min helg til deg! 🙂 Gøy med strikking innimellom og jeg gleder meg til å bruke det også. Herlig med ull i vinteren. Ha en vakker kveld, og takk for hyggelig hilsen 🙂

    10. margarites: Takk! Kosa meg skikkelig skjønner du. Gøy å bli ferdig med strikkearbeider. Det har jeg blitt mye bedre til enn før. Da lå det sånne halve prosjekter her og der. Nå gjør jeg det klart gitt. Ha en fin kveld 🙂

    11. dvergpinschere i mitt hjerte: Du skulle sett den tåka. Jeg fikk ikke så mange tåkebildene som jeg ønsket. Jeg var ute på tur med mannnen, og jeg hang ut av bilvinduet for å få med meg alt. Han kjørte sakte, men ikke sakte nok!!!!! Men vi får vel flere sånne tåkedager framover som jeg kan gå rolig i landskapet. Den solnedgangen var bare rå. Jeg gikk ned til vannet her hjemme, og der satt jeg lenge bare for å nyte. Ikke alle kvelder er så fine. Ha en vakker ny uke! 🙂

    12. Margrethe Hjertaas: Tusen hjertelig. Ja, nå trengte jeg en helg med ro. Men nå er det en ny uke og det skjer så mye at man er fort inne i stresset igjen. Ha en vakker kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg