Liv og røre!


Innimellom er det så mye støy her om dagen, at jeg nesten ikke hører meg selv tenke. Da blir det noe kruseduller på et ark i stedet for å konsenterer meg om det jeg skulle. Her jobber de med veinettet på utsiden av huset. Vi skal få ny asfalt og nye sluk. Hjelp så mye bråk. Men det er ikke bare det!


Vi graver ut så vi får større gårdsplass. I dag gikk de til på en kjempestein med pigg på gravemaskinene. Det rister godt i hele huset. Steinen var skikkelig gjenstridig, men endelig skjedde det noe. Den ene halvdelen delte seg som skivene i et brød. Den andre halvdelen var umulig. Men med tålmodighet ble den da knust ned til de klarte å løfte den opp i lastebilen. Litt rart at den er borte. Den steinen har fulgt oss siden vi bygde her for over tretti år siden. Den lå midt inne i tomta da vi startet opp, og ble rullet ut i hagen. Den var alt for tung til å få unna på annen måte. Så fikk den ligge der som pynt, unger klatret opp og ned på de,n og jeg synes den var fin. Men nå er det slutt.


Det blir fint med større plass i gården, og herlig å få det unna før kulda kommer. Her har det blåst høststorm i natt, men det eneste som skjedde var at den store krysantemumen hadde lagt seg over ende. Det ble da veldig pent egentlig, for nå så man jo hele blomsterkronene. Ellers har jeg søla litt maling og malt litt i dag. Det er koselig når man ikke klarer å konsentrere seg på grunn av støy. Men etter klokka tre er det stille, da får jeg jammen jobbe med det som skal gjøres. Nei, jeg ergrer meg slett ikke over dette, for skal vi ha noe gjort, må vi tåle litt uro.Etterpå blir det jo så fint!

#foto #blogg #høst #hverdag
14 kommentarer
    1. Her var det litt av hvert og veldig assortert av hendelser og følelser 😀 Jeg skjønner øyeblikkets frustrasjon, eller trodde det – inntil jeg så på de krusedullene.. om utidig høyt støynivå gir inspirasjon til noe sånt… Neida..jeg skal ikke si: “Du herlige støy, peis på….” 😛 Men , ,heldigvis så er det meste en overgang til noe bedre 🙂

    2. ja en må tåle støyen når en skal ha ting gjort på tunet eller i veien ) og som du sier,belønninger er jo en fin ny uteareale.
      Nydelig blomster og nydelig bilde,du tryller no fram vakre kreasjoner på dine bilder uansett hva du finner på hi hi ,nyt kveldens stillhet,høsten har innhentet oss også,men været er bedre en ventet )

    3. Så deilig å få gjort noe da! og få bort den steinen blir bra..Så holder man jo ut..når man vet det blir bra til slutt..Flott tegning!! Hold ut..snart har du masse flott plass!!

    4. Så godt å få bort den store steinen, men det er jammen mye lyd! Den rosa blomsten er jo kjempefin enda, her hos meg blåste en ampel på altanen ned i blåsten forleden. Maleriet ditt ble fint, koselig å ha noe å pusle med som ikke krever at det er stille rundt 🙂

    5. dedicat: Takk du, det satte meg i bedre humør her i alt bråket. Det skal bli nyyyyyyyyyyyyydelig med en stille dag snart. Alt er en overgang, og godt er det. Man blir sliten i hodet av sånt bråk hele dagen, hele uken. Ha en rolig dag hos deg 🙂

    6. fruensvilje: Det blir nok bra, men ting tar tid. Gleder meg til de er ferdige jeg. I dag legger de grusen i bakken, før asfalten. Det er ikke mange meterene til huset vårt, så bråket fortsetter en stund til. Det regner og jeg kommer ikke ut med bilen for å handle en gang.Stengt inn kan man si. Men heldigvis har vi mer enn nok mat i huset. I ettermiddag er veiene fremkommelige igjen også, så det går så fint så. Ha en vakker dag 🙂

    7. frodith: Ikke morsomt i det hele tatt, men det må jo til. Jeg får lage noen flere kruseduller, og så får jobben med masse tankevirksomhet tas siden. Klemmer til deg 🙂

    8. margarites: For et leven vi har hatt og fortsatt har, men det blir fint da.I morges ble endelig gravemaskinen ferdig inntil huset, så nå er det bare veiarbeiderne som bråker. Jeg får hygge med med å male bilder, for da glemmer jeg alt annet. Vinden var sterk her i dag tidlig også, men nå regner det og har roet seg litt. Ha en fin dag i høsten og hold på ampelene!!!!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg