Prøver meg.


Sånne bilder som inne hos Dråperonningen Dvergpinschereimitthjerte  klarer jeg ikke, men masse dråper har jeg sett om dagen. Da måtte jeg prøve meg.


Med fyktige netter blir det fine duggdråper på både blomster og eddekoppspinn.


I dag er det første oktober og sakte kryper kulda inn på oss. I mammas hage har lønnen begynt å bli rød, i drivhuset hennes modnes Physalisen og vanndråper var det der også.


Hos oss går det framover med gårdsplassen. I går rykket jeg opp noen røtter som var helt rene og fine. De ble til en ny krans på veggen min ute. Den gamle med kråkefot hadde blitt helt gul og vissen. Litt enkel denne her kanskje, men jeg skal pynte den opp med litt granbarbiter og kongler etterhvert.


Jeg prøvde meg som livredder i går. Denne stakkars larven strevde ute i gaten. Men der kan den jo ikke oppholde seg med gravemaskiner og asfaltarbeide. Jeg lurte den over på en bit kartong, og så bar jeg den til et trygt sted. Nå bor den i hagen min. Neste år er den nok en sommerfugl, mulig en spinner av et eller annet slag. Her skinner sola nå og formen er litt bedre, så det blir sikkert en fin dag. God helg til dere.
 

#blogg #foto #hverdag
20 kommentarer
    1. Så mange flotte bilder! og du har da jammen fått til dråpebildene!! Kjempe fine!! og den kransen var super fin..syns den var flott som den var..men så liker jeg det enkelt..Kanskje se etter det jeg også..Takk for tips! og Tusen takk for at du nevner meg i bloggen din! Bra formen er bedre! og jammen var du også livredder i går..det var jeg også..hihihi. Ha en god dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk for hyggelige ord. Jeg prøver på dråper i blandt, for du inspirerer! Vakkert er det også, når vannet henger der som perler. Glad formen er bedre, for jeg har ikke tid til å være syk. Men hvem har det forresten. 🙂 Knis. Ha en vakker lørdag og knips i vei 🙂

    3. god morgen,godt å høre att du er på bedringens vei )) jeg synes du har får noen vakre bilderbåde med og uten dråper ) jeg får nok ikke like fine bilder som dråpedronningen vår jeg heller,men øvelse gjør mester så med prøving og prøving igjen så kanskje vi også blir om ikke dronninger så kanskje prinsesser hi hi .
      Du lager iallefall dei finaste kranser og dekorasjoner,))
      Den åmen var heldige som dukket opp på din vei,ja det blir nok noe vakkert av den til neste sommer )) livet er forunderlig,ha en fin helg

    4. fruensvilje: Det tenkte jeg ikke på at vi kunne bli prinsesser!!!!! Jepp, vi må øve masse. Dråper er så vakkert. Koste meg med mitt i går og nå er det høstlig i huset. Jeg liker å markere årstider og høytider. Det gir en egen glede å forandre litt til stadighet. Tror den larven, eller åmen som du sier, er en spinner. Vi har eik hos naboen, så det kan være en eikespinner. Du skulle se alt livet det er i det digre treet. I går var det en hel flokk med nøtteskriker der og flere ekorn.Ekornene hang fra grenene og var så fine. Men tror du jeg fikk bilder? Med en gang jeg gikk over veien, så forduftet de kan man si. Men jeg skal prøve igjen.Heldigvis vender formen tilbake og i dag er feberen vekk. Takk for omtanken. Ha en fin dag.

    5. så utrolig spennende å få oppleve en hel flokk med nøtteskriker,jeg har set en eneste i mitt liv og det er snart 30 år siden ) vi bodde da i Volda,og ekorn er bare så festlige,ja du må prøve deg med bilde en dag ))jeg er ikke så flink til å pynte hele tiden,har en mann som ikke lar slike ting stå i fred på borda da forsvinner stasen litt,men kanskje jeg kan forsøke på sjenken den får være i fred ))

    6. fruensvilje: Her er det ofte nøtteskriker og de elsker visst eikenøtter. Ekornene er også festlige. Men å få bilder av dem i det digre treet er heller vanskelig. De ser jo meg, før jeg får løftet kameraet!
      Koselig å pynte litt med årstidene. Jeg kunne gjerne hatt enda mer, men som deg er det ikke alle steder jeg kan sette ting. Salongbordet har bare litt pynt i det ene hjørnet, for der råder mannen i huset når tv`n står på. 🙂 Stå noe i veien, så er det fort borte!!!!! Men sånn er det, jeg har da mange andre flater jeg kan sette ting på. Kos deg med det du rekker! 🙂

    7. Dine dråpebilder er helt nydelige…du tar så stemningsfulle og vakre bilder :)) Har vært en fin start på Oktober hos oss også, sol og blå himmel er såååå deilig :)) Larva trives nok mye bedre i hagen ja :)) Klem og fin helg videre <3

    8. Så moro med physalis i drivhuset til mamma! Dvergpinschere er Dråpedronninga over alle Dråpedronninger, men du har tatt noen fine bilder du også! Dessuten er du Dronningen av Fotomontasjer! Bildet av dråpene i nettet er herlig! 😉

    9. annebe: Ja, vi er heldige med været. I natt regnet det her, men nå skinner sola igjen! Takk for hyggelige ord og ha en fin dag. Klemsiklem 🙂

    10. karidansen: Hun har hatt physalis mange ganger. Jeg glemmer å så dem jeg. De er jo vakre som hageplanter også. Takk for snille ord fra deg, og ha en aldeles vakker dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg