Høstferie.


Visst blomster det enda der ute og det er vakkert, men i dag kom frosten til oss også. Ikke mye, men det var nok til at jeg så det på takene her. Feberen min er over, men formen er slett ikke god. Ja da, jeg har vært hos legen nå og tatt en haug med blodprøver,så er det bare å vente, Var det et virus, så er det vel over. Bedre å sjekke det, enn å gå her og surre. Jeg blir så utålmodig. Det er høstferie og barnebarn på besøk, så jeg burde jo være i farten. Men vi har kost oss likevel med både popkorn og puslespill, tegning og kakebakst. I kveld kommer misten, så da blir det vel brettspill tenker jeg, og smoothie.Jeg nyter dagene med dem. De blir så fort store.

I formiddag har jeg tvunget meg selv til å være effektiv. Nå når frosten kom, måtte en del planter inn i huset. Det er gjort og jeg har spylt terrasse og møbler, pluss pusset vinduene der ute. Så nå kan kulda komme. Etterpå satte jeg meg rett ned med kaffe og KK-jul. Er det for tidlig? Nei, ikke for meg. Skal jeg rekke det jeg vil, så må jeg begynne. Masse fine tips fikk jeg nå. Gleder meg til å pynte både juletrekjeks og stjerner, lage julegaver, fikse og trikse. Men nå trenger jeg fem minutter på sofaen kjenner jeg. Ikke annet å gjøre enn å hente seg inn igjen. Ha en vakker høstdag.

#blogg #foto #hverdag #kk #kk-jul
18 kommentarer
    1. Så fine blomster du har enda, og de gjør seg godt på bilder :)) Kos deg med barnebarn og juleinspirasjon..skal man lage noe må en jo starte i god tid, jeg kjøper gaver i desember..Kjøper jo bare til guttene mine, mamma , mor og svigerfar..så gavene er fort gjort.. :)) God bedring og klem fra meg <3

    2. annebe: Tusen takk! Jepp, vi koser oss i høsten. Ikke mange jeg skal ha gaver til heller, men det er litt artig å gjøre noe selv synes jeg. Men det er så fint at det kan vi velge selv. 🙂 Ha en vakker dag videre 🙂

    3. Så herlige høstferiebilder.☻☻Blomstene mine ute har blitt tatt av frosten,,:-/ Minus 4 grader var det her på morran i dag.☺Kos deg masse med barnebarna dine i høstferien.. det er jo en god medisin det ☺ Masse god bedring kjære deg ♥☻ Stor høstklem ☺♥♥

    4. Kjedelig å ikke være i form..har hatt en dårlig dag i dag jeg også..begynte i går..med en hodepine som ikke slipper..så da går alt litt tregere..frosten er kommet så vidt her også..men julen..DEN må vente…hihih. Kos deg med småttiser og kos! Flotte bilder!

    5. Du får kose deg inne! Synes du har gjort mye med barnebarna sjøl om du har vært skral. Jeg har også blitt forkjølet, men ikke verre enn at jeg har klart å være på jobb. Nå har jeg fri helt til lørdag, så da er det ingen sak! Nydelige, utsøkte fotomontasjer – som alltid! 🙂

    6. Du får kose deg så masse du kan! Syns du er flink til å gjøre mye selvom du ikke er i form. Du har heldige barnebarn <3 god bedring - klemmer!

    7. Jeg kjenner jeg må begynne med litt jule-saker snart også. Må faktisk hekle og strikke litt gaver. Og tror det må bli noen foto-gaver også 🙂

    8. Så fine bilder, og jeg fikk litt gleder-meg-til-jul-kribling når jeg så KK på bildet. Min søster har ymtet frempå om at hun ønsker seg nye grytekluter til jul, og det ønsket skal jeg i hvertfall oppfylle. Koselig å lage noe selv. Det er dobbelt glede: gøy å lage og gøy å gi når jeg vet det faller i smak. Håper du blir frisk fort og kan nyte høsten 🙂

    9. Jøje meg for en fart du har da, selv om du er i dårlig form! Tøff er du <3 Så koselig at du har det så fint med barnebarna, som du sier de vokser så fort, og plutselig er enda en generasjon voksne.
      Jeg ønsker deg masse god bedring, og håper det går bra med blomstene til tross for en natt med frost 🙂

    10. uffa først av alt vil jeg si god bedring,håper du snart blir frisk og rask igjen.
      Men uansett så tryller du fram vakre bilder,nydelige kreasjoner av fine naturmaterialer ) og jeg er enige i att julemagasin ikke er for tidlig om en vil skape og lage noe vakkert selv til jul

    11. Rriittaa: Så kaldt!!! Her holder det seg rundt null enda og sola skinner. Jepp, barnebarn er god medisin. Vi koser oss veldig. Formen er ikke god, men jeg er da ikke sengeliggende heller. Håper det er et virus som snart forsvinner igjen. Takk for omtanken og klem tilbake 🙂

    12. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg er en veldig utålmodig pasient da. Håper ditt hode er mye bedre i dag. Julen er på en måte langt unna, men jeg vet at om jeg skal rekke mitt, så må det planlegges nøye. Da er det godt med noen tips tidlig på høsten. Ha en vakker dag! 🙂

    13. karidansen: Nå har jeg ikke feber lenger, så da kan man gå ut litt også. Det er jo så fint høstvær. Tenkte vi skulle ta en tur over veien i dag og “trippe” litt i høstskogen!!!! Håper din forkjølelse går fort over og du kan nyte helga som kommer. Takk for hyggelige ord og ha en vakker dag. 🙂

    14. Margrethe: Jeg gir meg ikke, det er sikkert. Jeg liker jo aktivitet, men nå har det gått sakte om dagen. Koser meg med barnebarna og det er fin medisin det. Klem til deg 🙂

    15. frodith: Ja, skal man rekke noe, så må man visst begynne. Jeg koste meg noe veldig med det bladet. Masse fine ideer til både mat, kaker og dekorasjon i hjemmet. Jeg kunne nesten spilt en julesang, men sola skinner jo så fint, at det får vente til den første snøen faller. Klem til deg 🙂

    16. margarites: Da er det fram med heklegarnet skjønner jeg. Min søster hekler ofte grytekluter til meg og de er jo så vakre at jeg nesten er lei å bruke dem. Men hun sier at jeg MÅ bruke dem, så hun kan hekle nye!!!!! Veldig koselig med hjemmelaget. Jepp, jeg håper formen kommer fort tilbake, for dette har jeg da ikke tid til! Sola skinner og her har vi stekt vafler! 🙂

    17. Mona: Jeg kan vel si at jeg ikke akkurat er den som gir meg. Men feber, da er det bare å sette seg ned. Heldigvis er feberen over nå, så jeg håper det går bedre og bedre. Jeg jobber i rolig tempo, og da går det bra. Fortsatt lever blomstene på terrassen etter nattens kulde, og vi koser oss med grove vafler til frokosten. Ha en fin dag og nyt den 🙂

    18. fruensvilje: Tusen takk. Håper det blir fort bra igjen jeg også. Men mens jeg venter får jeg kose meg med barnebarn, bilder og julemagasin. Ha en vakker dag og takk for omtanken 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg