Første vinterdag.


Kom til å tenke på en vise av Tove Janson. Når den er oversatt til norsk ble det noe om at man ikke husker fra år til år at mørket er så stort. Sånn kan det føles. Når det er mørkt ser man ikke så mye, men hjelp så mye mørket kan gjemme. Nå blåser det hos oss, og det er spådd snø i ettermiddag. Første vinterdag er det virkelig. Isende kaldt med fire pluss. Tenk om vi hadde hatt klarvær? Da skulle jeg ha fotografert nordlyset. I går natt var det jo som et eventyr over hele landet, men ikke hos meg. I natt blir det også grått her, så jeg får vente på en annen anledning.


Selv om det fortsatt blomstrer litt der ute, så har sommeren satt kroken på døra. Nå er det skikkelig høst, og vinteren banker på for å komme ut og leke med oss. Men etterpå kommer våren…..
 

#foto #blogg #høst #hverdag
16 kommentarer
    1. Så litt ensomt ut på veien der ja, men vakkert var det :)) Kjenner på lufta at det går mot vinter, men heldigvis har det vært en flott høst :)) Fint med slike detaljer som den slitte veggen og rusta lås 🙂 God helg <3

    2. Det begynner å bli kaldt på morgenen nå. Jeg hadde +2 når jeg gikk til jobb i dag. Nå pakker jeg bort sykkelen for jeg liker ikke å sykle i mørket (selv om jeg har lys). Jeg er redd det skal være glatt og det er det verste jeg vet. Tripper forsiktig ned bakken her og føler meg som en 80 år gammel dame – inntil jeg ser at asfalten er så tørr at jeg kan sette opp farten igjen. Hadde det ikke vært for at vinteren tar med seg glatte veier, så hadde slett ikke den kommende årstiden vært så dum heller 🙂

    3. Så nydelige bilder! ja snøen og vinteren kommer..og etter den kommer vår og sommer! Tenk det!!! Så da har vi noe å se frem til!!

    4. koslige bilder da ) ja vinteren banker på,vi har vært velsignet med klarvær men har da måttet tåle masse kulde og frost også ) litt mildere i dag men har da knisetnoen snøkrystaller i dag også

    5. annebe: Stille, stille er det før vinteren kommer. Herlighet for en fin høst. Sol i dagevis jo. Nå roer det seg ned mot vinterkulda. Takk for hyggelige ord og ha en fin søndag. 🙂

    6. margarites: Uff, å kjøre sykkel på glattisen har jeg også gjort nok i mitt liv. Det frister ikke lenger. Jeg liker ikke is på veien uansett, og håper vi får ha tørre veier lenge enda.Ha en vakker søndag!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Heldigvis har vi årstider sier jeg. Da har vi hele tiden nåe å se fram til. Men jeg gleder meg litt til å fotografere rimfrost og snø nå jeg da. 🙂

    8. fjellgeitbundingen: Vi har hatt noen kalde dager nå, men det ble ingen snø på oss denne gangen. Men det er greit. Nå har mannen lagt om til vinterdekk, så jeg er trygg om jeg må brått ut på glatta. Ha en fin søndag!

    9. fruensvilje: Nydelig med snøkrystaller og rim, men det har vi bare så vidt skimtet her enda. I dag ser det da ut til at vi får litt sol i skylaget. Kos deg på søndagen! 🙂

    10. Vakkert 🙂 Her har jo vært noen netter med nordlys, men der har jeg mye å lære med å fotografere. Og dessuten må jeg et stykke unna siden for å få ”himmel” nok over meg 🙂 Ha en fin søndag 🙂 Håper formen er stigende 🙂

    11. dedicat: Men det er jo fint bare å se nordlyset selv om man ikke får bilder av det. Ikke lett å fotografere. Det blir vel som å ta bilder av lynet som har raske bevegelser. Å ha “stor” himmel” er jo også så flott. Formen er bedre,men jeg er slett ikke på topp enda. En dag av gangen får det bli. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg