Fargespill og mose.


Ikke alle dager er helt grå. Innimellom titter sola inn gjennom skylaget. Da er jeg rask til å ta fram kameraet. Det er så mye fint å ta bilder av der ute. Eikenøttene har falt ned i hauger, fortsatt blomstrer blåklokkene og se hva jeg fant, et stokkandhode som sikkert har hørt til en sånn lokkedue en gang.


Jeg har fått plukket inn litt mose og kongler. Mer må til for å kunne lage vinterdekorasjoner. Tror jeg skal prøve på en tur i dag. Heldigvis har jeg mose rett utenfor døra nesten, så det går fort. Godt å ha ting i hus før frosten limer det til bakken.Nå står mosen pent i esker og kurver på terrassen. Det er dekorativ, samtidig som det er en fin måte å oppbevare det på. Det jeg ikke bruker er jo likevel pynt.


Noen dager er så vakre at jeg knipser og knipser. Det er godt å ha sånne bilder å se på når regnskyene ligger tungt over oss.

#blogg #høst #dekorasjon #hverdag
16 kommentarer
    1. dei fleste bildene fra deg er så vakre att det er en fryd å se på dem,du får så vakkert frem alt det vakre ute ) jeg har samlet litt reinlav til vinteren så får tiden vise om jeg bruker det,om ikke så er det pynt uansett som du sier ))

    2. fruensvilje: Tusen takk. Ja, det er dekorajon i bare mose også. Noen ganger lager jeg meg bare litt grønt i en blomsterpotte med stett, og det blir så dekorativt. Reinlav er så vakkert. Det har vi ikke stort av her. Kos deg videre i høsten 🙂

    3. reinlaven høstet jeg i sommer da vi kjørte over Valdresflya,var mannen som minnet meg på den muligheten hi hi ,for vi har heller ikke den her jeg bor

    4. fruensvilje: Smart du!!!! Men om jeg leter så er det litt her og der i nærheten.Men ikke som dem i fjellet!!!! Jeg trenger ikke så mye, men de kvikker opp i en dekorasjon. Ha en fin kveld 🙂

    5. fjellgeitbundingen: Jeg gleder meg til å begynne med det. Men det er litt tidlig enda! Godt når materialet er i hus i hvert fall. 🙂 Kos deg i kvelden 🙂

    6. Masse flotte, nydelige bilder! Ja det er godt å ha å se på når været er grått og trist! Så lurt å ta inn inn mose..jeg er ikke flink til å tenke sånn, og bruke naturen..lagde jo alltid juledekorasjoner før.. Flotte farger, og masse små fine detaljer! herlig!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Fortsatt grått her og det høres ut som om vi får sånt vær enda i flere dager. Men det er mye fint å se da også. Koser meg med forberedelser. Har vel lært hjemmefra at mose og kongler må i hus før kulda kommer. Vi gikk alltid en tur i skogen i begynnelsen av oktober og samlet materiale med mamma. Hun gjør det fortsatt med mine søstre. Jeg har ofte med meg mine på tur og de lærer at sånn er det lurt å gjøre. Når de skal lange juledekorasjoner ser de hvor dyrt det er å kjøpe alt vet du. Ha en knallfin dag. 🙂

    8. Så mye lekkert i naturen <3 Og du forbereder deg på nye ting som skal lages 🙂 Fin grønn mose er lekkert til dekorasjoner ja 🙂
      Vakre bilder.
      Her er det fortsatt et veldig flott høstver. Jeg vet ikke sist det regnet her.................. og det er luksus for oss på sunnmøre/vestlandet. Ukesvis med fantastisk ver gjør godt den dagen ruskeveret slår til. Men enn så lenge er det fortsatt soloppgang i klar himmel her. Vakkert <3
      Ha en fin dag, natheless 🙂

    9. Etdiktomdagen: Det er fortsatt spådd sol hos deg i et par uker, så nyt det! Her er det grått i grått, men det er mye fint der ute likevel. Så lenge det ikke regner hver dag, så koser jeg meg. Skogen er full av farger og masse materialer. Om man ikke forbereder seg, så kan det bli dyrt om man vil pynte opp med mose og kongler som kjøpes. Heldigvis har jeg den vanen inne, at materialer må plukkes. Kun en gang i mitt voksne liv har jeg bommet. Men da kom kulda i midten av oktober. Konglene og mosen satt fast i bakken og det nyttet ikke med annet enn kvister fra trærne. Men man lærer av sånt. Viktig å følge med litt på værmeldingen. Kos deg masse i solskinnet du, det har du fortjent. 🙂

    10. Etdiktomdagen: Tusen takk for hyggelige ord. Heldigvis begynner formen å vende tilbake etter et virus som har herjet med meg i uker. Jeg har da ikke tid til å ikke være i form nå. I dag er ikke halsen vond lenger, og jeg har masse lyst til å jobbe. Gleder meg stort over å være kreativ. Det gir meg stor glede. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg