Fletter og tullball!


Du lurer kanskje på hva jeg driver med her? Å flette gammelt gress blir så fint og restene surre jeg samme til baller. Mye av det som visner der ute nå, kan brukes nemlig.


Det ser kanskje ikke akkurat ut som hobbymateriell? Dette er dagliljene mine som har visnet ganske mye ned. Jeg røsket det løst nede ved roten og la det pent i haug.Har du ikke sånne liljer kan du se inne på skogen. Ofte er det digre gresstuster der også med flott “flettegress”.


Så samlet jeg flette for flette, eller det som skulle bli flette da. Jeg festet en ståltrådbit der jeg skulle begynne. Så skylte jeg hele greia i en bøtte med lunkent vann. Hjelp, så mye sand og møkk det alltid sitter på de bladene. Etterpå er det bare å begynne å flette. Restene surret jeg lett samme til et par baller, for de kryper en del når de kommer inn og tørker.Husk at de ballene må snus og vendes på en del, ellers blir de flate på den siden som er ned.

To og to fletter setter jeg sammen til hjerter. Ja da, jeg vet jeg har vist dere dette før om årene, så jeg håper dere ikke blir lei mine forslag? Nå skal hjertene ligge varmt og flatt til tørk i noen uker. Da strammer jeg opp ståltråden og dekorerer med litt pene bånd. Jeg elsker disse hjertene til vinterkosen,

#blogg #hobby #fletter #høst #julehjerter #jul
14 kommentarer

Siste innlegg