Må bytte farger.


Nå er oktober over, og da fjerner jeg det oransje i mitt hus. Det er fram med mer vinterlige farger som aubergine, lilla, grønt, brunt og hvitt. I går lagde jeg et hjerte av ståltråd og kledde det med ull. Det finnes ullstrimler å få kjøpt, men jeg tok det jeg hadde i  huset. Jeg hadde et nøste med tykt dekorasjonsgarn. Inne i tråden var det hyssing, men utenpå var det ull. Jeg klipte tråden i halvmeterlange biter og tok av ullen, for å så tvinne det på ståltråden,


Ullen gikk lett å  fordele utover så ståltråden ble dekket. Til slutt surret jeg på en sølvtråd, så alt satt godt. Nærmere jul kan jeg pynte med stjerner, men nå i november er det mer enn nok som det er.


Det ble litt ull til overs også. Det surret jeg rundt isoporkuler og festet det med bindtråd. Her brukte jeg noen stjerner i metall, som jeg bare stakk en knappenål i for å feste dem til kulene. En god begynnelse på november. I dag skal jeg ut og plukke litt furu, for det holder så godt og er så vakkert nå i den mørke tiden.


Da sier jeg takk for nå til det oransje og oktober.

#foto #hobby #hjerte #blogg #hobbygruppa
18 kommentarer
    1. Så flott! og du er jo så kreativ! Ja, vi får vel ønske november velkommen! Ha en god dag!

    2. god morgen,
      du er kreativ og flink,dette er jo vakker pynt og billig når du kan lage det selv )) og det er jo hyggelig att du lærer oss litt også da )
      kos deg i skogen på jakt etter furu )

    3. fruensvilje: Ting behøver slett ikke koste stort for meg. Gøy å finne på noe av det man allerede har i huset. Jeg har jaktet furu og de kvistene henger høyt her. Men heldigvis har det blåst ned litt i det siste, så jeg fant mer enn npk på bakken til meg.:)

    4. Etdiktomdagen: Ja, det er koselig i min stue for en stund, men så blir jeg lei. Nå skal jeg ha litt mer ro i hjemmet føler jeg. Takk for hyggelige ord og nyt resten av dagen! 🙂

    5. Margrethe: Jeg trenger visst variasjon der som med så mye annet i livet. Jeg elsker å forandre litt på pynten innimellom, om så bare med fargen på stearinlys og puter. Ha en vakker kveld 🙂

    6. Koselig å feire hver måned liksom 🙂 Nå er det LILLA sin tur..og den kan vel gå helt fram til desember er slutt nesten 🙂 Her er det likt året rundt.. 🙂

    7. Så koselig pynt du har laget! Jeg bare tenker at jeg skal endre noe, men før jeg kommer så langt så har tankene endret seg igjen. Det eneste spesielle jeg klarer å få pyntet i riktig tid er til jul…og litt til påske. Men jeg blir inspirert og etterhvert så skal nok jeg også få variert litt mer. Synes bare at jobb, hus og handling tar mye tid…må nok lære meg å prioritere litt annerledes 🙂

    8. frodith: Jepp, det er det som er det fine. Når desember kommer sniker jeg inn litt burgunderrødt. Egentlig er lilla og rødt fint sammen, selv om mange mener det er feil. Om man studerer en rød anemone, vil alle si at ja, det er rett å blande de fargene. Noen har det likt året rundt. Det er også greit, for da har du funnet det du trives med. Som du sikkert vet, liker jeg variasjon i det meste, så da byttes det også på putetrekk og pynt i stuen. Ha en vakker dag! Klem 🙂

    9. margarites: De fleste pynter vel bare til jul og påske, men jeg liker å variere etter årstider, merkedager og måneder. Det er ikke mye jeg bytter om på, men små ting som synes godt. Koser meg med det jeg da. Det skal jo slett ikke være et stress over sånt. Dagene går så fort i blandt her også, at da får det bare være som det er. Om sommeren er jeg vel tregest, for da er jeg mest ute. Synes det er koselig nå som det mørkner ute å ha mer saueskinn, pledd og kos. Ha en vakker dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg