Mot mørkere tider.


I går plukket jeg litt furu for å pynte med både ute og inne. Jeg liker litt kvistkvast på denne tiden av året. Om du ser på bildet nederst til venstre, ser du fargene som dominerer hos meg nå. Merklig, tenkte jeg, det er kanskje ikke så rart at jeg velger grønt, lilla, brunt og aubergin på denne tiden. Solstrålene skaper faktisk de fargene rett foran meg. Om våren blir  lysskimmeret i bildene mer gule, og om sommeren kan de faktisk være nesten blå.


Når november kommer, blir det mer hvitt og grønt hos meg, sammen med lilla og burgunder. Jeg kjøpte meg et hvitt dyr i går. Om det er et rådyr eller en fjellgimse vet jeg ikke, men den var så vakker. Det eneste er, at den virket ganske ensom alene. Kanskje jeg må kjøpe en til, så den får selskap?


Må bare vise dere dette. Jeg var for første gang i en butikk som heter Knupp. Jeg koste meg verre med å gå rundt der. Ja, jeg fikk lov å ta bilder og å skrive om det, men jeg får hverken rabatt eller gaver for å gjøre det.


Dette vintereventyret skal jeg besøke igjen, vær trygg. Det var her jeg fant det hvite dyret mitt.


Nå er fuglene på plass hos meg, og jeg har fylt opp med masse frø og fett så de kan spise seg mette. Kulda kommer nå mot helga sies det, med snø. Jeg tar det som det kommer. I dag skal jeg i hvertfall feie sammen litt løv og rydde opp det siste på terrassen, så er jeg klar om vinteren titter innom.

#blogg #vinter #foto #hverdag #farger
20 kommentarer
    1. her var det massevis av kos og hygge ,noe så vakkert som disse sammensetningane du skaper ) butikken ser spennende ut også selv om det er tidlig i min verden ) men sånn er det vel for handelstanden hi hi ,ha en vakker dag

    2. fruensvilje: Gjett om jeg koste meg der i den butikken. Jeg skal tilbake og den ligger ikke langt fra meg heller. Gøy med litt nye sammensetninger av varer. Ja, de er i gang overalt nå med julevarer. Men skal man rekke å lage noe selv, så må jo tingene på plass for oss også. Ha en fin dag 🙂

    3. fruensvilje: Denne butikken lå et kvarters biltur fra meg og de fleste butikken er i den avstanden. Når jeg reiser ut på ukehandel, hender det jeg titter innom litt annet med det sammen. Ja, jeg må ha materialer om jeg skal få det til. Nå har jeg fått endel i hus som edelgran og bindtråd i hvertfall. Nå gleder jeg meg til å fortsette. Ha en fin ettermiddag. Her er det spådd snø. En time fra oss er det hvitt nå!

    4. Jeg ønsker meg også snø, nå når jeg endelig har fått nye vinterdekk på…Da blir det så mye lysere.
      Flott med litt kreativ pynt inne. Det mest kreative jeg finner på er å samle kongler og hive oppi lyslykter….:)Du må gjerne vise mer hvordan du pynter med uteting du finner

    5. Så nydelig det hvite dyret var..det trenger nok selskap ja!! Flotte bilder! og nydelig utstilling i den butikken ja! Ha en god kveld!

    6. Jeg så du hadde bytta ut den oransje “stilen” med lilla .. Du er så flink til å gjøre det koselig med en personlig stemning :)) Med bildene dine her er det jo nesten så en gleder seg til snø og vinter :)) Klem og kos deg med kvelden <3

    7. maiken: Her er også vinterdekkene på. Ja, den snøen gjør det så vakkert, men jeg liker ikke glatte. Jeg ønsker meg skikkelige vinterveien og så kan det være sånn til over jul for min del. Gleder meg til å lage dekorasjoner. Jeg skal være med på en julemesse og der må det jo være litt av hvert. Men jeg vi ha litt selv også. Gleder meg. Jeg kommer til å vise fram etter hvert. Ha en finfin kveld 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Den var veldig søt, men hva det er ander jeg ikke. Det ligner et rådyr, selv om det ikke finner hvite av dem da. Den butikken skal jeg besøke igjen en dag, gleder meg allerede. Kos deg i kvelden 🙂

    9. annebe: Det er jo sånn det bør være, at vi gleder oss til nye ting i naturen og inne. Her ble det litt hvitt, lilla og grønt nå.
      Det er igjen spådd snø, så det blir jo spennende om det legger seg på bakken denne gangen. En time fra meg var det hvitt i ettermiddag, så vinteren nærmer seg. Klemmer til deg på onsdagen! 🙂

    10. Mariann Sæther Tokle: Takk. Jeg likte den lille, så den skal snart få hedersplass på bordet. Jeg må bare se om det klarer seg med den ene først. Ha en fin kveld 🙂

    11. frodith: Jeg begynner jo tidlig jeg da. Men jeg koser meg med forberedelsene, lager ting og vinterpynter litt hos meg selv også. Jeg gleder meg allerede jeg også, og håper på en fin tid. Det skjer så mye i min nærhet at det gjelder å nyte dagen, men jeg prøver å tenke positivt. Det gjør meg godt å blogge og treffe dere her inne! Klem til deg.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg