En, to og tre….


Så var vi i gang med advent. Jeg har da fått tent det første lyset, eldste barnebarnet har bakt de første julekakene til meg, vi har laget noen figurer jeg skal pynte med av noe selvtørkende leire og noen blomster er på plass i stuen. Kranser skal på plass i dag og jeg skal bare nyte tiden mot jul. Ikke noe stress her, for det er ikke advent for meg. Det min tur til å hygge meg.
Om tre dager starter jeg en adventshistorie for barnslige voksne og for barn her på bloggen. Du kan få følge med om du vil, helt fram til julekvelden. Dette en min juletradisjon. Så gøy å dele med dere! Jeg har skrevet og tegnet meg igjennom det meste nå. Litt flikking er igjen, men det fikser jeg sikkert underveis.
I dag er det mandag og jeg har gjennomført et skikkelig res i november med masse kjøring til og fra skole og trening med barnebarna, lufteturer med lånehund, forberedelse til julemarked og gjennomføring av marked denne helga. Fra i dag er adventstiden min. Jeg skal få på plass litt ekstra lys her og der, tenne adventsstaken og kose meg. Jo da, jeg skal jobbe også, men jeg trenger ikke stresse rundt med alt annet.


Posten har jeg fått åpnet, og gjett om jeg er kjempeglad for det jeg har fått der. Jeg fikk så super premie i høstbildekonkurransen hos Frodith. Tusen hjertelig til alle som stemte på meg. Se på det fine nettet da!!! Føler meg takknemlig. Den herlige, kreative Frodith finner du HER!  Jeg bestilte kalender fra Lady August i år også, og den var nydelig. Det blir gøy å bla om fra måned til måned i et nytt år. Hun er super på kruseduller og tegninger, ord og hygge. Lady finner du HER!

Det skal så lite til for å bli oppmuntret egentlig. Det er ikke de store pengene eller de store opplevelsene som gjør det tror jeg, men det at vi har omsorg for hverandre, gir av oss selv med et smil, deler ut et godt ord på vår vei og tenner et lys for de som har det vanskelig. Litt ettertanke i adventstiden er fint synes jeg. Ja, dette ble noen ord fra meg på denne mandagen. Håper du følger med her hos meg framover, for nå blir det mer aktivitet igjen.

#blogg #mandag #advent
18 kommentarer
    1. så mange vakre bilder ) og jeg gleder meg til å følge din historie gjennom advenstiden ) etter litt tenking bestilte jeg også kalender med lady ) gleder meg til den dukker opp i posten hi hi .Ønsker deg en nydelig dag,her blir det strikkekafe,jeg skal spasere så får jeg litt trim i tillegg

    2. Så koselig at du skal lage kalender her..gleder meg!! og så klart må jeg titte innom deg! Du har alltid så koselig blogg!! Ha en god ny uke!

    3. fruensvilje: Tusen takk. Ja, det er advent og det er for meg en veldig fin tid. I dag spiller jeg litt stille julemusikk og setter opp litt lyssslynger her og der utenfor, finner fram litt stjerner til vinduene og gleder meg til å tenne lys i kvelden. Burde jo hatt det på plass før helga, men det rakk jeg slett ikke. Ikke var jeg hjemme heller, for jeg har deltatt på julemesse. Kjempesliten i dag, men fornøyd. Strikkekafe og spasertur høres fint ut. Kos deg masse 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Hei på deg! Ja, det er min tradisjon gjennom mange år. Jeg startet det på en annen blogg jeg hadde først, og så fortsatte det da jeg startet her. Dette er niende gang for meg. Utrolig koselig i hvertfall og så håper jeg dere kan ha litt barnslig glede sammen med meg i advent. Takk for fine ord og ha en vakker dag! 🙂

    5. Du hadde så fine ord i dag….og blikket mitt forsvant inn i himmelen på bildene dine. Jeg vil prøve å følge deg, kjente det var godt med roen du sendte ut gjennom orda dine. Men jeg vet at av og til faller jeg av, uansett….av og til må det bli slik. Ønsker deg en nydelig mandagsettermiddag.

    6. BforB: Så koselig sagt av deg. Tusen takk. Hos meg senker roen seg når det blir advent. Jeg storkoser meg med å nyte øyeblikkene. Akkurat nå har jeg er solnedgang som er så vakker på utsiden av vinduet. Jeg angrer litt på at jeg ikke gikk ned til sjøen, men jeg er så sliten i bena etter helga, at jeg har det best her hjemme. Nå tenner jeg lys og drikker en kopp kaffe. Hyggelig om du følger med når du kan vet du! Ha en fin ettermiddag du også!

    7. Så mange koselige bilder! Jeg synes også det er så kjekt når barn og barnebarn har bakt pepperkaker og kommer til meg med .Da slipper jeg å gjøre akkurt det….Og kan bake noe annet..
      Ja, jeg skal også prøve roe litt ned nå. Har vært litt ekstra aktivitet i det siste.

    8. maiken: Ja, det er kjempkoselig og de var så gode også- Jeg skal nok bake litt, men bare det vi vil ha. Mannen i huset fikser nok krumkaker og rosettbakkels, så får jeg ta meg av litt konfekt og noen sjokoladekjeks tenker jeg. Herlig å kunne senke skuldrene litt, men det er ikke alltid så lett det heller. Ha en vakker kveld 🙂

    9. Så koselig at du kommer med julehistorie i år også 🙂 VI har våre tradisjoner etterhvert 😀 Jeg driver og styrer på litt jeg også 🙂 Noe er klart, og annet er ikke klart overhode 😀 Men det blir kalender hvertfall…:-) Klemmer og fint du ble fornøyd med nettet 🙂

    10. Klart jeg skal følge med på adventshistorien din. Det gleder jeg meg til! Masse fine bilder her hos deg. Og fin premie fra Frodith. Jeg har også bestilt kalender hos Lady August. Den kom i uken og den var superfin. Så den blir kjekk å se hver morgen. Jul er en koselig tid 🙂

    11. frodith: Tusen takk for nettet. Det var så fint at jeg nesten er redd for å bruke det. 🙂 Ja, eventyr blir det. Jeg har da begynt, og har en plan for en fortsettelse, så det går nok fint. Vet du er i gang med ditt også. Gleder meg. Ingenting er som adventhygge. Klem til deg 🙂

    12. margarites: Tusen takk, det var da hyggelig!!! Koser meg med handlenettet og kalenderen allerede! Vi er heldige her inne føler jeg, som kan glede hverandre! Nyt dagene! 🙂

    13. Så koselige bilder! ♥♥ Jeg gleder meg veldig til adventshistorien din..☺☺♥ Så flinke barnebarn du har natheless…og barn elsker å bake. ♥ Nå har jentene mine og jeg pyntet ferdig til jul, det er bare juletreet som mangler.. hihi ☻☻
      Ønsker deg en riktig finfin kveld vennen ♥♥ Klem ♥♥

    14. Gleder meg til adventshistorien din! Så godt at du har tenkt å kose deg med adventstida – det er jo så deilig å nyte denne tida……… <3

    15. Rriittaa: Tusen takk!!!! Jepp eldste barnebarn er tenåring, så der går det unna nå. Hjelp så fort de vokser til. Her mangler det mye enda, men det er en glede å ta fram litt etter litt. Nyt dagen. Klem fra meg 🙂

    16. Margrethe: Så hyggelig da! Takk og takk! Viktig å ta tilbake det jule er og droppe alt det stresset som liksom kreves av oss. Jul blir det uansett! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg