Lek med papir.


Hva er det hun driver med nå da, tenker du kanskje. Jeg mener at julepynt ikke behøver å koste all verden. Med noen gamle aviser eller hvitt kopipapir kommer du langt. Pynter du med perler fra noen, billige smykker, maler, limer og klistrer litt, kan det bli mye gøy. På det første bildet har jeg lagt noen sider av en avis i vann og vridd det opp. Så la jeg det over et litt dypt fat, dyttet litt her og der og satte det til tørk. Etterpå malte jeg med litt brunt og hvitt for å få litt mønster i det hele. Hodet til engelen lagde jeg vet å krølle sammen litt papir og surre rundt med en papirteip. Stikk inn en tannpirker så den bli letter å feste til kroppen. Kroppen lages på samme måte, men formen må være i litt pæreform. Pass på så du får en fin stødig bunn. Vingene er et hjerte som jeg klipte opp og brettet ned som på bildet. Armene er en pølse.


Sånn ble resultatet. Papirfatet er festet på et annet fat. Øverst passet jeg på å ha litt papir over kanten, og så ble det festet godt med teip på baksiden. En stjerne ble pynt til fatet, edelgran ble lagt på et lite blikkfat sammen med kuler og noen hjemmelagde stjerner.


Her har jeg limt en bit kartong bak på kranser og hjerter, krøllet sammen avispapir og dyttet fullt opp med aviskuler. Hadde jeg brukt kopipapir hadde jeg ikke trengt å male det etterpå, men jeg liker at avisen skinner igjennom.Husk at dette ikke kan være ute. Da må det i såfall henge under tak!


Her er kransen. Hjertet glemte jeg å ta bilde av før jeg solgte det i helga. Som du ser har jeg surret rundt med masse sølvtråd og limt inn perler og litt glasspynt her og der. Denne kransen har ikke kostet meg stort for bjørkekvister er det nok av på bakken etter vind og vær og perlene hadde jeg fra før.

#blogg #hobby #papir #advent #jul
24 kommentarer

Siste innlegg