Helt mørkt….


Jammen blir det mørkt uten strøm! Jeg satt rolig og ante fred og ingen fare i dag tidlig, og brått ble det mørkt! Strømmen gikk, det er fortsatt januar og den mørke tiden av året. Heldigvis har jeg alltid en fyrstikkeske på bordet. Min er så koselig med noen godord på, så brått fikk jeg stemning i huset. Jeg vet alltid hvor hodelykt og lommelykt er også, så her ble det lys til frokosten.


Hjemmenett, tv og radio ble også stille. Slett ikke dumt med litt stillhet. Etter en time var alt i orden igen. Ikke helt da, for tv er fortsatt uten signaler, så ingen godmorgennorge på meg i dag. Et tre hadde falt over linja et stykke fra oss, så nå ble det visst hogst i vinden.


Koselig med stearinlys, men nå gryr dagen der ute. Fortsatt blåser det, men ikke som før.

#blogg #hverdag #lys
18 kommentarer
    1. Hei!
      Så det blåser hos dere ? ja………..godt man kan tenne lys når strømmen går 🙂 Koselig det da, bare det ikke er langvarige greier.
      Nyt dagen og håper du er i bedring dag for dag. Det sitter god i. Jeg er halvvegs i kuren og er sliten av ingenting. Men er ikke så tett lenger 🙂 Også blir det lysere og lysere ute <3
      klem

    2. Etdiktomdagen: De reparerte det i løpet av en time, så det er ikke noe å klage over. Godt du er bedre, det er jeg også, men feberen henger i litt mot kvelden. Dro og handlet mat i formiddag og ble helt utslitt, men mat må man jo ha. Her er det bare grått og tungt i dag med tåke, vind og regn. Men det er koselig inne da! Ha en finfin dag! 🙂

    3. dedicat: Ja, det er så sant Koser meg inne i det ufyselige været. Måtte en tur ut og det var slett ikke trivelig, selv om jeg hadde regntøy! 🙂

    4. Det der får en til å tenke litt når alt blir så stille for det kan jo fort bli sånn når strømmen går men koselig det er det jos deg <3 gooodklæmme 😀

    5. koselig med levende lys,men ikke like koselig att strømmen går,en blir jo satt noen år tilbake da hi hi ,får håpe dei har fikset linja no så du får se tv i kveld

    6. fruensvilje: Det ble fryktelig mørkt og hva kan man gjøre. Ikke ser man å gjøre rent, ikke ser man å rydde, ikke kanman lese i det lyset og ikke er det trivelig å gå ut heller. Men jeg fant fram tegneblokka og lagde noen skisser. Timene gikk fort og så var lyset der igjen heldigvis. Ha en fin kveld 🙂

    7. Oj..ja dette innlegget har gått meg hus forbi..kjedelig uten strøm..særlig frokost tv må jeg ha..hihih. og blogg..og tlf og, og ..Nyyydelige bilder med masse levende lys!! håper dagen ble fin!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte:Man får ikke med seg alt vet du! Men koselig med en kommentar! Dagen har vært kjempefin den. Nå er jeg snart frisk igjen og det er så deilig. Nyt kvelden 🙂

    9. Nå fikk jeg nesten lyst til å kutte strømmen her, det er bra kos. Spesielt hvis vinden uler på utsiden også 🙂 Skikkelig stemningsfullt!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg