Ikke mandag.


Fri som fuglen og nye muligheter! Nei, det er ikke mandag i dag, men sånn føles det. Endelig er kroppen på lag med meg i det nye året. Derfor mandagsfølelsen. Men det er helt greit, for det blir jo en rimlig kort uke mot helg. I morgen er det jo allerede fredag!

Jeg fant enda flere sånne frøstander i grøftekanten i går. Tror det er physalis eller japanske lykter? Synes de er så fasinerende fine. Når beskyttelsesbladene bretter seg ut, kommer en liten frukt fram. Den er klar til å møte våren, når den kommer. Nå som vi har en så mild vinter, kan det jo bli spennende å se om frøene overlever. Sånn er det vel med oss også. Vi pakker oss inn i varme klær om dagen og venter på sol og sommer. Godt å ha masse å glede seg til egentlig. I dag gleder jeg meg til det lysner, for kanskje jeg kan ta noen fine bilder etterpå. Men først er det jobben som kaller. Et kjedelig innlegg dette her kanskje? Men ikke alle dager er full av moro heller. Om vi ikke kjeder oss litt innimellom, vil vi vel ikke sette pris på de gode dagene?

#foto #januar #fugler #blogg
16 kommentarer
    1. Hei og god morgen 🙂
      Kan ikke si at innlegget er kjedelig nei.
      herlige bilder av fuglen og så de flotte bildene av den japanske lykt? Nydelig den der da 🙂
      En ro over det hele <3
      Godt at du er kommet til hektene igjen. Jeg har også en god morgen - mye bedre selv om bihulene ikke er klare ennå..... men det går seg til 🙂
      Ha en flott dag!

    2. Så flotte de frøblomstene er! og fuglene gjør seg alltid på bildet! Så mange flotte bilder og ikke noe kjedelig over dette!! Så godt å høre at formen er på vei oppover! og DA blir det en god morgen! Det skjønner jeg veldig godt..Ha en riktig god dag!

    3. så bra att du endelig har frisknet igjen ) så kan du glede deg til helgen du også ) fine bilder,japanske lykter hmm hvet ikke om jeg har sett frøstanden på en slik plante .Ha en fin dag

    4. Godt å høre at kroppen endelig spille på lag 😀 Da er jeg sikker på at det snart hagler inn med herlige vårbilder 🙂 Gleder meg 🙂 Ha en herlig dag, en sånn mantiontorsdag 😀

    5. Etdiktomdagen: Så bra da!!!! Ikke alle dager er jo like fargerike som de med Frodiths ballonger. Så fint du er bedre du også. Jeg kjenner at jeg trenger litt mer tid, men det er stor framgang denne uka. Kos deg på torsdagen 🙂

    6. fruensvilje: Finnes ikke bedre enn å bli bedre etter sykdom. Men dette var jo noe som går over heldigvis. Jeg har sett frøstanden på disse før, men de minner mye om umoden physalis også? Jeg får spørre mamma en dag, for hun har ofte physalis i drivhuset om sommeren. Ha en flott torsdag 🙂

    7. dedicat: Ja, våren ligger nå i startsgropa, men det er vel en stund enda tenker jeg. Her er det spådd litt kulde mot helga og da kan det jo være håp om islykter også. Ha en vakker dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg