Iskald is!


Iskaldt er det i hvertfall i frysa. Ute har det vært seks minus i natt, men det var ikke nok til å fryse vann skikkelig som jeg ville.


Vannballongene som sto ute på terrasse, hadde bare fått et tynt lag is i løpet av natten. Jeg åpnet bare den ene. Den andre får hvile i fryseboksen enda noen timer. Melkekartongene som hadde tilbragt natten i frysa, var helt gjennonfrosne.


Så var det spennende i dag tidlig. Jeg kledde meg godt og gikk ut i det sola sto opp. For en stemning!


Det ble til de flotteste skulpturer. De passet så fint inn i morgenlyset.


Den ene ballonglykten var syltynn, så den vil ikke klare sola i dag, men isblokkene holder nok stand til kvelden.


Ser du sommerfuglen? Et av bladene jeg la ned i vannet, ble til en sommerfugl i vinterland.


Nå er det bare å håpe på at kulda holder noen dager, så jeg kan kose meg med isskulptturene en stund.

#foto #hobby #hobbygruppa #blogg #is #isskulpturer #vinter
20 kommentarer
    1. Så flotte isskulpturer du har laget, og takk for påminnelsen om at fryseren kan brukes… Skulle ønske jeg hadde husket det da jeg ville lage en islykt til gravlunden, og det var for varmt. Her på Østlandet ser det ut til at kuldegradene holder noen dager til iallefall :o))

    2. Vera Lynn: Så lettvint, men det var helt nødvendig å bruke fryseboksen. Her er det kuldegrader om natten, men ikke nok! Har man laget lykter med litt tykkelse, så holder de jo på gravlunden i mange dager også. Du får prøve igjen. Ha en fin dag videre! 🙂

    3. Så fine de ble.:-)) Moro å se alt det fine du lager av alt mulig :-)) Du kunne ha gitt ut en Hobby bok for store og små..:-D
      Ønsker deg en nydelig mandagskveld, vennen ♥ Klem ♥

    4. Så flotte de var!! og herlighet for en idyll! isskulpturer og soloppgang! Helt topp!! Men sånn fikle arbeide er ikke jeg noe flink til..må se resultat med engang..hihih.. men kanskje jeg skal prøve meg med ballong..få en boble..som kan stå foran solnedgangen…hmmm..tja..kanskje..Flotte tips!

    5. Åååå så fint det ble.:)…Gøy å holde på med er det jo også..håper å få laget noe igjen før kulda forsvinner… Nydelig med lyset i bakgrunnen <3

    6. Så vakre isskulpturene dine ble, og utrolig dekorativt med blad inni. Og det flotte lyset på bildene! Vi startet også dagen med 6-7 kuldegrader, men nå i kveld har vi kommet opp i 1 varmegrad. Væromslag i morgen med regn, så da forsvinner vinteren igjen. Men, men det er sånn vinteren er på denne kanten av landet. Av og til kunne jeg ønske meg en lenger periode med litt vintervær 🙂

    7. stavangerinmyheart:Ja, det ser da ut til å vare et par dager til i hvertfall. Koselig med litt vinterpynt! Ha en fin natt med god søvn og morsomme drømmer!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Morsomt å fikse litt pynt i vinteren. Jeg frøs ballonger, men glemte å ta dem opp, så de har blitt iskuler i stedet for lykter. Men det gjør ikke noe. Fint det også. Lykke til om du forsøker deg 🙂

    9. margarites: Takk! Det er jo bare fantasien som setter grenser her. Herlig å leke litt, men hjelp så kaldt var å stå der ute å fotografere i dag tidlig. Her er det også spådd væromslag, igjen! Jeg også ønsker at det kunne vare litt med rimfrosten! Men vi får ta det som det kommer. Natta, for nå kryper jeg inn i senga! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg