Himmelspill.


Det er så fint å stå opp til et sånt lys over hogstfeltet her hjemme. Himmelen skinte og lyste så det var en fryd i dag.


Jeg åpnet vinduet og alt speilte seg i den blanke flaten. Etterpå gikk jeg ut og tente et lys i lykta mi. I dag skulle min pappa vært nitti år, men sånn ble det ikke. Han døde for snart tretti år siden. Men i dag tenker vi selvfølgelig litt ekstra på han, på fødselsdagen.

Å se ut over skog og himmel med et sånt lys, minnet om alle turer vi fikk sammen i naturen, latter og fortellinger, kos ved bålet, turer med hesten og alt som hører til på en bondegård. Det var akkurat som om alt var til i dag for å feire han og alle andre som har gått foran oss.


Nå deler jeg gjerne mitt lille lys og det mektige himmelspillet i dag med dere alle som har mistet noen, og ønsker dere en vakker dag med gode minner i hjertet.

#foto #vinter #sorg #soloppgang
18 kommentarer

Siste innlegg