Våren kommer!


Nå er vesle frøken Vår i gang her hos oss. Hun har tatt med seg kurven sin og vandrer inne blandt trærne og rydder opp. Vi har en del bøketrær i nærheten og de vil ikke gi slipp på bladene sine frivillig. Ett for ett plukket hun dem ned og legger dem i kurven sin. Når hun tar i bladene blir de grønne igjen, og om ikke lenge henger hun dem opp i våren!


Jeg vet ikke om dere husker tante Tø? Hun var med her på bloggen min i fjor. Gjett om hun feier og vasker om dagen. Mengder av vann må til og litt snø bruker hun også for å skure naturen fin og ren til våren. Det spruter og skvetter rundt denne damen, men jammen blir det fint.


Vårgutten svinger seg i nye og gamle greiner og rydder opp han også. Du ser han kanskje ikke, men om du går i skogen vil du alltid finne kvister og skudd på bakken. Det er bevis på at han har vært der allerede.


Når de er slitne tar de seg en hvil. Frøken Vår elsker å slå hjul og benytter enhver anledning til det.


Ser du gammelt løv virvle i disse dager, så vet du at det bare er Våren som farer fram!

#vår #blogg #kunst #fantasi #tegninger
28 kommentarer
    1. Etdiktomdagen: Ja, det ble noen tegninger igjen for jeg liker å holde på med sånt. Når andre strikker så finner jeg fram tegneblyantene mange ganger. Gøy er det for meg i hvertfall. Ha en flott ettermiddag og kveld og tusen takk. 🙂

    2. Åååå de er bare helt nydelige de tegningene dine 😀 Og jaaaa til våren, her er det mer vinterkaldt i dag men kanskje i morgen 😀 Ha en fin ettermiddag og kveld, her fikses det skrivepult 😀 godklæmme <3

    3. ladyaugust: Hjertelig takk! Våren er nok litt fram og tilbake ja. Nettene her er kalde og det gir fortsatt glatte veien. Kos deg med skrivepulten. Klemmer til deg 🙂

    4. Nå blir det vår nå!! Det ser jeg både på design og HEEELE bloggen din. Så fint det var her, og for noen nydelige tegninger igjen <3 God klem og takk for sprudlingen <3

    5. Sååå flotte malerier!! herlig!! og ja..nå vil våren frem!! Ha en flott kveld!

    6. ladyaugust: Her snør det som bare den i kvelden. Kliss våt snø, og gjett hvem som var ute og gikk trimtur? Jeg selvfølgelig. Gjennomvåt og kald. Nydelig å komme inn igjen. Klem 🙂

    7. frodith: Hjertelig takk. Ja, nå måtte jeg “pusse” opp litt igjen. Fint med litt forandring. Men vinteren er slett ikke over, for her snør det skikkelig i kvelden. Klem 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte:Takk skal du ha. Vinteren har ikke gitt slipp her for snøen daler ned der ute, igjen. Koser meg inne i kvelden etter turen ut. En time i snøblandet regn var forfriskende og jeg ble kliss våt.

    9. Kjempeflotte tegninger! Og nå er det lov å vente på våren 🙂 Jeg gleder meg til alt det grønne dukker opp igjen, og grønnfargen på bøken er fantastisk. Den er helt spesiell. Nyt kvelden 🙂

    10. Så sprek du er 😀 Her begynte det også å snø, akkurat da vi henta skrivebordet og bare gjett det ble vått, mest fordi gitaristen lurte meg med på bensinstasjonen Nam eller hva den heter for å spise burger hahahaha Håper du er tørr nå og at du ikke blir forkjøla <3

    11. margarites: Tusen takk! Nå er det mars og det våres mer og mer med lyset. Det er bare å glede seg til irrgrønt løv og fargefest! 🙂 Kos deg i kvelden 🙂

    12. ladyaugust: Tørr og fin igjen og det var andre dagen denne uka jeg har vært klissvåt på trimtur. Det kommer jo så fort at man aner det jo ikke før det både regner og snør. Håper du ike skadet den skrivepulten med vann da. Kos deg i kvelden. Klem 🙂

    13. Herlige, vakre bilder. Og mye triveligere å se på enn det vi ser når vi ser ut av vinduet i dag. Hva skal vi gjøre med dette været da du?
      Ønsker deg en fin søndag. 🙂

    14. Huset på landet: Ja , si det? Litt av et vær, men under snø og vind ligger våren der og venter på oss. Snart skinner nok sola igjen over både deg og meg. Her blir det innekos med pizza og femmil i dag. Ha en vakker søndag i den gryende vår! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg