Mangler kake!


Ja, her mangler bare kaka, for tina er ferdigmalt nå. Etter jul har det vært fryktelig travelt og etter timesvis på data i jobben, er det ikke alltid jeg orker å lese blogg. Unnskyld dere, men da trenger jeg å gjøre noe helt annet. Male for eksempel.


Jeg ble den heldige eier av en kaketine før jul, men jeg kan ikke rosemale. Da fikk det bli på min måte. Ser du det er hull i tina? Jeg så ikke det før etter at jeg snudde tina rundt og skulle male bunnen. Da datt det ut en rund skive. Så smart! Når det står en kake nede i tina er det ikke alltid lett å få den ut, men med et brett man kan dytte opp går det lett som en plett. Brettet ble også malt selvfølgelig.


Roser ble det på min måte, og jeg har skikkelig kost meg med penselen i mange timer tilsammen. En time nå og en time da, så ble det fylt opp med farger.


Utrolig artig  å jobbe med. Men jeg synes dette lokket ble fryktelig trangt? Med maling ble det supertrangt. Jeg får få litt hjelp av gemalen etterpå. Han kan sage så fint. Så er det bare å bake kaker til alle festligheter, for jeg har kaketine!

#hobby #hobbyklubben #blogg #kunst #folkart
32 kommentarer
    1. Så flott den ble! MÅ ikke være rosemaling! Mye finere å ha noe man selv har malt..og som passer deg! Så dette syns jeg var mye finere en mange av de stilrene ferdig rosemalte..Nå har du en som er unik!! Kjempe fin! håper du snart får det litt roligere på jobb..og kan nyte dagene! ha en flott ny dag!

    2. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk. Ja, jeg tenkte at malt er malt og jeg må gjøre det på min måte. Visst kunne jeg vel legge meg i hardtrening for rosemaling, men det får bli siden en gang i livet. Ja, jobben er hektisk til tider, men jeg trives og det er det viktigste. Jeg blogger og leser blogger når jeg har tid og lyst jeg. Ha en vakker ny uke! 🙂 Her skinner sola!!!!!

    3. Jeg kan heller ikke rosemale men tror de bruker mønster. Bestefar dreiv rosemaling og treksjæringskurs. Jeg lærte meg bare treskjæring og det var gøy. Jeg synes du har gjort en flott jobb, mye koseligere med hjemmemalt og så koser man seg også <3 gooodklæmme 🙂

    4. ladyaugust: Ja, jeg vet de bruker mønster, for jeg har enn sånn undervisningsbok om det. Men det var mye jobb å lære seg alt sånn fort. Gøy å male på min måte, og sånn får den være!!! 🙂 Treskjæring har jeg hatt lyst på, men har aldri forsøkt. Jeg skjærer jo litt i gips og ytongblokker, pluss litt kvister og kvaster i skogen da. Artig å være kreativ, men det vet du jo alt om. Takk for hyggelige ord og ha en finfin dag! Klemmer 🙂

    5. Herligheta 🙂 Snakk om rosemaling,, det ble bare helt spesielt herlig vakkert det der 🙂 Den skal få sin utfordring som skal bake kake som matcher det ”hjemmet’ 🙂 Med eller uten hull i bunnen 😛 Vakkert 🙂

    6. ladyaugust: Noen liker mønster, men jeg er veldig glad i det frie jeg da. Unikt blir det også. Koser meg med sånt når jeg skal slappe av, male og tegne altså. Sjelden jeg maler tresaker egentlig.:)

    7. annebe: Tusen takk. Ja, det skal nok bli kake i den også etterhvert. Koselig å bære med seg en kake i en fin tine! Klem til deg! Her skinner sola i dag! 🙂

    8. 😀 Ååå så kos å høre 😀 Jeg har rydda i en skuff i dag og nå skal jeg sveive støvsugeren mens jeg maler noen lister fordi jeg ble ike hundre fornøyd med 3 av vinduene så da lager jeg dem på nytt 🙂 <3

    9. ladyaugust: Ja, du driver jo mitt i et byggeprosjekt. Noen ganger skulle jeg ønske huset vårt var så bittelite når jeg skal gjøre rent!!!!! Men det er bare å sette den bakerste foten foran den andre. Det har du lært meg. Klem 🙂

    10. En slik ønsker jeg meg også, da alle kjøpte kaketiner ser ut til å bli for små for mine kremkaker. Jeg ville også gjerne dekorere den selv, artig det. Denne ble fin da! Innimellom er det godt å stresse ned med ting en liker å gjøre. Jeg er nok like lite her på bloggen, så jeg har ikke merket at du har hatt noen form for pause over lengte tid. En trenger ikke å unnskylde seg, vi er voksne nok til å bestemme selv når vi skal blogge eller ei.
      Koz deg i kveld!

    11. toveview: Jeg har ønsket meg en sånn i mange år og var så heldig å får en av søsteren min. Her blir det plass til litt store kaker.
      Jeg tar pauser når det trengs og det går så fint så. I sommertiden tar jeg gjerne mange ukers pause og sånn er det. Som du sier vi bestemmer selv, men jeg savner å ikke ha tid til å lese andres blogger, for det er så koselig. Ha en fin kveld 🙂

    12. Margrethe: Tusen takk! Jeg er veldig fornøyd. Nei, her rekker ikke tiden til det jeg vil alltid, men da gleder jeg meg ekstra over det jeg får til da! Ha en fin dag! 🙂

    13. frodith: Når hodet er sliten av all lesingen og tastefingrene ikke orker mer, da må jeg bare gjøre noe annet. Man må slappe av litt innimellom øktene. Noen ganger burde jeg vel heller gått ut og trimmet litt mer, men der er jo gøy å male litt da! Ha en vakker dag! 🙂

    14. Så spesiell kaketine. Den kan du være stolt av 🙂 Flink du er. Har nå kost meg å lest noen blogginnlegg hos deg jeg ikke har fått med meg. Bildene dine fryder meg. Du er så flink. Hvordan gjør du det når du setter dem sammen? Klem og ha en fin lørdag.

    15. fjellgeitbundingen: Tusen hjertelig for hyggelige ord. Jeg bruker et program som heter Picasa til kollasjene, men det er mange andre fine fotoprogram som fikser det også. Så er det bare å sette sammen bildene så de passer sammen. Koselig, synes jeg 🙂 Klemsiklem 🙂

    16. For en fantastisk fin kaketine. Tar du på deg oppdrag? Holder på å søke etter kaketine som jeg skal gi bort i gave, og denne hadde passet helt perfekt, med en slik litt mer moderne “rosemalt” kaketine. Men det er bare et par måneder til jeg må ha den da…

      1. Tusen takk. Denne kaketinen har jeg fått umalt av søsteren min, og malt selv. Ble veldig fornøyd med denne stilen jeg. Skulle gjerner hjupet deg, men jeg kjenner ingen som lager sånne her. Den jeg har her har ikke perfekt lokk.:)

          1. Forresten – hva hvis jeg får tak i en tine og sender til deg da? Vil du male da? Etter å ha sett din så finner jeg ikke noe som er bra nok 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg