Snart festdag!


Ja, i dag er det 16.mai. Forberedelsene er i gang i hele landet og mange barnhager har fest! Forventningfulle barn pynter seg, men det er snø i luften! Jeg får barnehagebarnetoget forbi her ned på veien om noen timer, og det skal vi heie på.


Her hjemme har jeg tatt fram flagg og sløyfer. Stykingen er unnagjort og noen figurer har tittet fram også. 17. mai går så fort unna og jeg vil kose meg mest mulig. I ettermiddag skal jeg bake er rullekake og kle den med marsipan, og så er det klart. Gleder meg allerede.


Hurra for morgendagen!

#blogg #17.mai #foto
20 kommentarer
    1. Kos deg med kakebaking 🙂
      Ja 17 mai fyker så fort avgårde…………… Jeg pynter ikke………..skal ha opp flagget i morgentidlig… og thats it!
      Jeg skal på kveldsvakt nå og har tidligvakt i morgen på selveste dagen 🙂 Rett hjem, lufte hund og skifte til finstas….. og ned til 17mai fest …………….. vi i byggefeltet har ansvaret for festen så da er det bare å stille 😀
      Blir morro det 🙂
      Ønsker deg en herlig dag i dag og en snøfri dag i morgen !!!!

    2. Så vakkert pynta i Norske farger :)) Ikke det beste 17 mai været nei.. men man må gjøre dagen fin uansett.. vi koser oss nok bare hjemme tenker jeg :)) Ønsker deg en fin feiring <3

    3. Etdiktomdagen: Været kan vi ikke gjøre noe med. Jeg kler meg deretter!!!
      Ja, det blir litt forskjellig feiringe for noen og enhver. Nå er kaken klar og jeg skal bare pynte den. Jeg liker at en marsipankake får stå litt å godgjøre seg. Fest på byggefeltet hørtes koselig ut.Kos deg masse! 🙂 Ønsker deg gode arbeidsvakter før festen!

    4. fruensvilje: Ja, litt lek må til i mitt hus. Nå er marsipanrullekaken klar. Vi venter bare på bedre vær!!! Men jeg har regntøy også jeg da! 🙂 Nyt kvelden og ha en fin morgendag! 🙂

    5. Så flotte de figurene var! og har du 17mai pynt! så stilig..ja det går fort..og i morgen er dagen her..og jeg har ingen store planer..ser an været..for nå blåser og regner det masse! Ha en god kveld! Flott tegning også!

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Tusen takk! Ja, litt 17.maipynt må jeg ha. Noen figurer og en del sløyfer så blir det trivelig. I kveld brenner jeg stearinlys og koser meg i regnværskvelden. Håper på bedre vær i morgen. Ha en fin kveld og morgendag!

    7. fjellgeitbundingen: Jeg har hatt dem i mange år. Jeg har funnet to av dem på et bruktmarked og to kjøpte jeg i en husflidbutikk.Skikkelig koselige å ta fram år etter år! Ha en fin 17.mai!

    8. Jeg har ikke pyntet til 17. mai. Har jobbet i kveld og skal jobbe dag i morgen…Men : DU har pyntet flott! Igjen ei herlig tegning signert Natheless! Den vesle snuppa som har finger’n i munnen – hun er ganske så bedårende! 😀

    9. toveview: Tusen takk! Ja, det ble en finfin dag, selv om sola ikke skinte. Fine bildeminner fikk jeg også! Nå er det tilbake til hverdagen! Ha en fin torsdag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg