Kommer sola?

For et liv. Her er et konkurranse om hvem som har makten. Ingen vinner og ingen taper ble det, men bare en markering på styrke.Svanene bytter flyvefjær om dagen, og kan ikke fly. Da er det best å gi seg med slossingen ganske fort.


Freden senket seg og alle kunne nyte en solskinnsdag, jeg også. Over femti svaner var samlet i vika, så det var morsomt å se på dem.


Gårsdagen hadde med en følelse av sommer her hos oss. Jeg koste meg i naturen, ved vannet og i gressengene en lang stund. I dag er det grått, men fortsatt lunt og fint. Kanskje sola kommer senere i dag?
 

#foto #natur #blogg #sommer
18 kommentarer
    1. Flotte bilder =) Svaner er såå vakre..selv om de kan være temmelig skumle når de er på “krigsstien”, hehe =) Ha en superflott søndag =)

    2. Det viste jeg ikke..at de skifter fjærdrakt…så flotte bilder! og ja..her er det også overskyet i dag..men sommer tempratur! Nydelige bilder! og ha en flott dag!

    3. Artige og fine bilder av de fjærprydede. Så lærte jeg noe nytt i dag om fjærdrakt og unge svaner. En vik med 50 svaner, det var mye. Sikkert et flott skue. Jeg krysser fingrene for som til deg, fra her jeg ligger på en solseng i Kroatia, he-he!

    4. Flotte bilder av svaner i “kamp”.. og moro med en opplysning om fjæra…fint å lære litt nytt :)) Så veldig behagelig ut på de nederste bildene… mer skya her i dag også..men som du sier lunt og fint :)) Klem <3

    5. Flotte bilder. Over 50 svaner må være litt av et syn. Jeg visste ikke at de byttet fjær… Betyr det at de ikke kan fly unna om det dukker opp noe farlig for dem, men at de må svømme for livet? Det er nesten så jeg tenker at du prøver å lure meg, men hvis ikke – så har jeg kært noe nytt 🙂

    6. margarites: Ja det er vakkert, men det er dun overalt på vannflaten etter dem! De må svømme for livet i denne tiden ja om noe truer. Men de holder sammen i flokker, for da er de sterkere. Nei, jeg lurer deg ikke, dette skjer hvert år det!

    7. annebe: Takk! Jeg tror at en av dem har “kona” på egg innerst i vika, og gjett om mannen hennes passer på! De kan være ganske ekle mot oss mennesker også, om vi ikke passer oss. De er digre når de kommer fresende etter meg på stranda og de biter gjerne!!! Jeg holder avstand, for man skal ha respekt for så store, sterke fugler.

    8. Anonym: Ja, mange vet ikke dette. Store flokker holder sammen, og jeg har sett folk som kjører inn i flokken med motorbåter og forventer at flokken flytter seg! Både gamle og unge feller fjær en gang om sommeren. De kan jo ikke fly i denne tiden og må svømme for livet. Mange som ikke aner at dette skjer hver sommer.

      Kos deg på solsenga du. Vi har hatt sommervær i helga her også, så jeg skal ikke klage!

    9. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Joda, det skjer hver sommer for disse fuglene. Sommeren har vært innom oss i helga og det var finfint! Kos deg der du er!

    10. Helene: Tusen takk. Ja, visst er de skumle. Det gjelder å ha respekt for sånne digre fugler, for jammen kan de slå deg med vingene og klype med nebbet for å forsvare sitt og sine. Kos deg i en ny uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg