Kos og hygge!


Denne helga har vi hatt all slags vær. Jeg føler at vi bare manglet vinteren for å ha alle årstider. Det har blåst så løvet har virvlet på bakken, sola har stekt innimellom, før isende vinder fikk oss til å lukke igjen anorakkene og ønske oss lue og votter. Regntøyet har også fått prøvd seg kan man si. Vårfornemmelse, sommeridyll og høst på en gang.


Blomster har jeg plukket og kranser har jeg laget. Koselig med midtsommerhygge.


Jeg har sett naturens egen maistang og en som menneskene lagde. Den ekte stangen står borte i skogen her jeg bor, men den var så høy at det nyttet ikke å få pynte den uten å ha stige! Stige har jeg jo ikke med meg i lomma akkurat. Men på andre siden av grensen, pyntet de sine maistenger før de reiste dem opp. Herlig å se. Maistang betyr at de har maiet en stang, altså pyntet den.

Nå har sola tatt en annen vendig, og det går mot mørkere tider igjen, selv om det høres litt trist ut. Men husk at enda i mange uker er det vakre, lyse netter og fuglesang. Nyt det!

#foto #blogg #natur #blomster #friluftsliv
19 kommentarer
    1. Nydelige bilder som alltid vænnen <3 Det er fra nå av vi er vant til at det kan komme sommer i nord, så heldigvis er det leeenge igjen til vinter Stoooor goood klæm <3

    2. Tror det bare er å begynne å leite det fram for nå kommer den sommeren. Jeg skal snart til nord og der er det 7 grader og skikkelig vinter nesten Kooos deg med kvelden, her skulle det tordne men det kom ikke godklæmme <3

    3. ladyaugust: Jepp, jeg har funnet fram en kjole og sandaler i hvertfall. Kommer det en varm dag, så skal jeg pynte meg! Sommer i nord kan være så fin. Jeg har da jammen badet der oppe i juli et par ganger når sola steker! Gled deg!

    4. Så bra 😀 Kos å få pynta seg litt også og ikke are regnklær. Nordnorsk sommer med godt vær er det aller beste synes jeg for der er det ikke huggorm og sånn. Har du? Herlig 😀 Her gleeedes det skal jeg love deg 😀 <3

    5. Variert vær her også, mye sol og blå himmel i dag..men kald vind… ! Koselig å lage blomsterkranser , men jeg har ikke fått laget noen i år..men er jo fortsatt markblomster å finne :)) Har liksom vært litt annet fokus med ny leilighet.. De himmelbildene var bare såååå fine :)) Nattaklem <3

    6. annebe: Hjertelig takk. Blomsterkranser er trivelig og det kan lages hele sommeren. Det hender jeg lager en og legger på et fat med et kubbelys i midten. Det er sommerfølelse det. Nattaklem tilbake. Drøm søtt!

    7. Så flotte bilder! Her har vi bare hatt høst den siste måneden…nesten i hvert fall. Men den kommende uken skal bli tørr og gradene skal stige, så nå blir det lit sommer på oss vestlendinger også 🙂

    8. margarites: Ja, den sommeren vi har kommer bare i små biter. Stabilt vær er det lenge siden vi har hatt. Ikke stort å gjøre med. Vi får nyte det når sola skinner. Håper dere får fine dager nå!

    9. av en eller annen grun har juni ofte vært en våt og kald måned lenge,som lita jente mener jeg att jeg alltid hadde sol og sommer i bursdagsmåneden min,men vi får ta det vi får og håpe på en varm juli,august og høst ) det siste bilde dit var bare så utrolig vakkert

    10. fruensvilje: Hjertelig takk du! Ja, juni kan være så mangt husker jeg. Jeg vet jeg ikke har tatt av tykke klær før i juli enkelte år, og andre år har hele sommeren vært i varme klær. Det gjelder å nyte dagen tenker jeg. Klem til deg i bursdagsmånenden din! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg