Helg igjen.

Hvor blir dagene av? For meg går uka så fort.Jeg rekker ikke det halve av hva jeg vil. Men man skal jo være glad man er frisk og kan stå på. Blir vemodig av alt andre sliter med. Vi mistet en av våre denne uken i kreft, og andre i min nærhet er alvorlig syke. Man blir litt stille av sånt. Det blir nesten bare bagateller når noen klager over litt vondt i et kne, hodepine eller at det ikke er solskinn. Men mine problemer er mine, og dine er dine. Vi kan ikke sette ting opp mot hverandre og si at noe er verre enn annet heller? Nei, vi får uansett forsøke på ta vare på hverandre.Her er det grått i dag, men det er fredag og snart helg. Jeg skal først jobbe og så skal jeg bake en eplekake og glede meg over dagen. Neste uke er det enda en masse stress, men så roer det seg vel kanskje ned for meg også utover. Tror det skal bli godt nå. Ja, jeg gleder meg faktisk til høsten. Lune kvelder, fine farger og frisk luft. Sommeren kom og gikk så alt for fort dette året. Klokka er bare kvart på seks på morgenen når jeg skriver dette. Sove fikk jeg ikke til denne morgenen heller. Nå tenner jeg et stearinlys i tussmørket og møter dagen med en kopp kaffe. God helg.

#blogg #foto #kaffe
20 kommentarer
    1. Hei Natheless og god morgen <3
      Ja når man ser på hva mennesker rundt sliter med av alvorlige sykdommer, så er det vi sliter med, bagateller. Jeg sier det ofte..........at men egentlig er jeg jo helt frisk!!! Selv om jeg er kroniker. For jeg har ingen ALVORLIG diagnose.
      Kreft tar mange - unge og gamle. Og det er så trist. Det er tøft å takle.
      Ønsker deg en god dag - kos deg med eplekake! Hver dag en ny dag <3
      og må nytes så godt den kan.
      klem

    2. Hmmm…. gode ord til ettertanke ! Mange har ting de sliter med, går nok ikke å måle opp mot hverandre! Trist å miste noen, ord blir fattige! Kos deg med helg da <3

    3. kondolere,det var trist å høre att en har gått bort ,det gjir nok noen tanker til ettertanke,livet er skjørt det er sikkert.Håper du får en så god dag som råd alikavel,nyte dei gode stundene på dagen,en trenger det

    4. Veldig viktig å huske på det du skriver. Føler med deg i sorgen over dine.
      Kreft er en slem sykdom, har selv dette i nær familie på alle kanter.
      Ønsker deg en god fredag og helg! Ta vare på deg selv oppi alt. ♡

    5. Ja det er så sant..vi har alle vår plager og sorger, og de kan være ganske forskjellige..men samtidig viktig i den det gjelder sitt liv..MEN man skal være forsiktig med å klage over bagateller ja…så mye grusomt som det er rundt om..Du må ha en god ny dag og nyt helgen!

    6. fruensvilje: Fryktelig vanskelig mange ganger når døden kommer liksom for tidlig i livet til noen. Men livet er som du sier, skjørt! Ja,dagen blir sikkert fin ved å ta den som den kommer. Hver dag har visst nok med sitt. Klem til deg 🙂

    7. Etdiktomdagen: Ja, alle har sitt, sier jeg, men vi dør ikke av det, men med det! Vanskelig å være kronisk syk og vanskelig å ha kreft som ender livet brått etter langog vond tid med sykdom. Her blir det kake og det gleder jeg meg til. Klemtilbake:)

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, verden er ikke god om dagen. Men hvert menneske har sit,t og mange har ting vi hverken ser eller merker. Men det er deres vanskeligheter, som man ikke kan heve øyebrynene av. Kos deg på fredagen. Her regner det, så det er muligheter for dråpebilder! 🙂

    9. Ja, sommeren gikk i en fei, enig i det. Men jeg fikk gjort noen hyggelige ting, og nå er det snart høst og da skal jeg OGSÅ gjøre noen hyggelige ting 🙂 Ja, alle har sine liv, og vi har lov å kjenne på hva som er slitsomt eller bra for OSS 🙂 God fredag Natheless <3 klemmer <3

    10. frodith: Tusen takk for hyggelige ord! Sommeren var “kort”, men fin likevel! Godt man kan glede seg over årstidene som veksler. Klem til deg! 🙂

    11. Her har sommeren vært på besøk igjen i dag, og det gleder jeg meg over. Sommeren kom liksom aldri hit i år så da må vi bare nyte de fine dagene vi får. Trist å høre at kreft har tatt nok et menneskeliv, det er en utrolig guffen sykdom. Og jeg har også mistet noen kjære i kreft. Og jeg håper de snart finner en kur mot dette “uhyre”. Kos deg med eplekake og nyt helgen. Det gjelder å gjøre det beste man kan hver dag, for man vet aldri når livet tar slutt.

    12. Nei, det ene kan ikke settes opp mot det andre. Men : Når været er det “Verste” man har å klage over, så er man ikke så verst dårlig stilt. Leit å høre at du har mistet noen av dine. Ønsker deg ei rolig helg og at du får noen timer med god søvn. Jeg skal i bryllup i morgen! 🙂

    13. margarites: Ja, det hadde vært en drøm meden kur!!!! Det er vel ikke noen som slipper unna å miste noen i kreft, men jeg synes det er så mange. Trist, men bare å godta. Sommer er det ikke her, men jeg har da vært ute i helga mellom alle de tunge regnbygene! Ha en vakker ny uke! 🙂

    14. karidansen: Vi har det jo så fint, det er ikke det! Enig med dine ord! Det gjelder å finne lyspunkt i livet. Så koselig med bryllup da! Håper du hadde det superdupert!

    15. Hadde ikke fått med meg dette innlegget fra deg jeg… Leit å minste noen av sine nære… kondolerer med det… <3 Håper tross alt at du får en fin høst og koselige ting du kan glede seg over <3 Klem fra meg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg