Septemberlys.

Så var vi inne i årets første høstdag. Det er september. Her våknet vi til tåke og det var vakkert det også, men en skikkelig oppvåkning om at sommeren er over. Klart vi kan få varme dager de nærmeste dagene likevel, men naturen har begynt å forandre seg mot høst allerede.

Jeg var så heldig å rekkeåpningen av utstillingen til en skolevenn av meg i går kveld. Han er en av landets største fremste naturalistiske kunstmalere. Bildene hans er myke motiver fra by og land. Denne gangen var det bilder fra Indre Østfold i skiftende vær i litt melankolske duse farger. Vakkert var det, og jammen var det vakkert da jeg kjørte hjem også.

Som de vakreste malerier var himmelen en lang stund. Nå venter nye dager med flere myke farger og vakre fargespill. Det er bare å glede seg.

#foto #kunst #høst #blogg #natur
10 kommentarer
    1. god morgen,ja nå er det høst selv om meldingane sier 20 på søndag og hele neste uke 🙂 i morgentimane hørtes et skudd,hjortejakta er i gang,så ja det er høst.Vakre bilder hos deg,helt nydelig med et slikt flammehav på himmelen

    2. Så flotte bilder! Solnedgang og soloppgang kan være så utrolig vakkert! Ikke minst med tåka 🙂 Du kan se tåkebilder hos meg også i dag 😉 Ha en fin dag!

    3. fruensvilje: Her skytes det også om dagen, men det er duer og rådyrbukker som blir jaktet på. Vi har litt hjort innover i skogene, men jeg tror ikke det er nok til at de blir jaktet på. Herlig med sånne solnedganger. Jeg måtte bare stoppe bilen da jeg kjørte hjemover og nyte synet. Ha en fin dag!

    4. Så stemningsfullt her inne hos deg Natheless <3 🙂 Koselige bilder. Håper du har det bra 🙂 Du liker vel egentlig høsten litt du 🙂 klemmer<3

    5. frodith: Tusen takk. Jeg liker alle årstider og gleder meg over variasjonene. Her skinner sola og det er så fint i dag. Men først må det jobbes, før jeg kan tenke på å gå ut da! Klem til deg og takk for omtanken 🙂

    6. Nydelig fargerik himmel :)) Ekstra gøy å se på utstilling når man kjenner kunstneren.. Ja nå er det høst, men deilig i sola her i dag..men når jeg kikka ut nå så plaska regnet ned … God helg og klem til deg <3

    7. annebe: Regn her i dag, men helga var finfin med sol og regnbyger om hverandre. Veldig artig å være på utstillingen hans. Spennende å følge utviklingen til en kunstner. Takk for hyggelige ord. Jeg leste det,men rakk ikke å svare før nå.
      Nå er det en ny uke og det blir spennende å se hva den vil bringe. Her er det masse jobb og en trist begravelse igjen, mammografitime og enda mer jobb. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg