Første dagen i vinteren.

Ja, tenk det er det, vinterstid. 14.oktober er første vinterdag. Innen i dag skulle alt være ryddet inn før snø og kulde kom før i tiden. Synes tanken er fin i dag også jeg. Men jeg har ikke så mye å rydde vekk. Noen begoniare som skal inn og et par krukker med kløver. Men de blomstrer jo så fint enda!

Fortsatt er det blomster på jordbærplantene mine og jammen fant jeg ikke et bittelite jordbær også. Morsomt med disse månedsbærene som har bær hele sommeren og høsten med. Ikke så mye som minner om vinter enda. Men den kommer, den kommer. Sola skinner så fint og mange av trærne har allerede felt løvet sitt. Det er koselig å tenne lys i kvelden og kose seg inne. God helg til dere alle.

#foto #høst #blogg #natur
18 kommentarer
    1. Jeg har også litt å ordne før vinteren setter inn for godt ute i bedene mine… Hver morgen får jeg minner på Facebook, og i går kom det et fra 5 år siden som fortalte om at snøen lavet ned. Ikke noe sjanse for det i dag, for gradestokken viser over + 20 i sola i dag og litt mindre i skyggen!

    2. Vera Lynn: Ja, du sier noe. Snø kan det komme i oktober, men vi har så finfint i dag. Det gjelder å nyte det så godt man kan, Ønsker deg en vakker helg! 🙂

    3. Det viste ikke jeg, men det har vært deilig temperatur i dag .. så håper vinteren drøyer litt til med å komme sånn på alvor.. :)) Nydelige bilder..og så fine blomster enda… får jo reint sommerfølelsen ..hehe.. Klem og fin dag videre <3

    4. Det øverste bildet….helt nydelig!:D Ja, i dag er det nesten “sommer”. Høsten har også sin sjarm med stearinlys og vedfyring…..Men…..november gruer jeg meg litt til….

    5. karidansen: Tusen takk! Oktober er jo bare begynnelsen. Jeg har så mye å gjøre i november at den går fort. Jeg synes januar kan være slitsom, for da venter jeg på våren!!!! Ha en fin helg Kari!

    6. Så flott ..og tusen takk for at du minnet meg på vinterdagen 😛 Er spent på hvordan det ser ut hjemme. Bare vi kommer oss fra Bodø og hjem på tirsdag.. har jo sommerdekk på bilen.. med det må vel gå bra tenker jeg 🙂 Ha en herlig kveld og hils gemalen 🙂

    7. Ja det er blomster her og der…og jeg har også markjordbær som kommer borte i gata her..Håper snøen kommer i liten skala..da er jeg fornøyd..og jeg har fått ryddet inn NESTEN alt som skal inn..Flotte bilder! ha en god helg!

    8. Er det noe spesielt fra gammelt det, med at det er vinterdag? For ellers regner vi jo september, oktober og november som høstmåneder. Og vinter de tre neste :-)? Men jeg regner med det er noe annet 🙂 Det var mye fine blomster hvertfall 🙂

    9. frodith: Ja, det er gammelt og hørte till på primstaven. Denne dagen skal primstaven snues og fram kommer en vott! Noen primstaver viser en stav. Staven er et tegn på noe du må ha for å holde deg på bena på isen!!! Natten i natt heter Vinternatt, og det høres koselig ut da. I min familie har den dagen alltid blitt bemerket, for det var mine foreldres bryllupsdag. 14.april er det første sommerdag, da snues primstaven igjen. Artig med sånne merkedager! 🙂 Er det dårlig vær i natt, så blir det en dårlig vinter. Er natten fin, får vi en god vinter. Klemsiklem i vinternatten!

    10. Jeg fikk nesten sommerfølelse av å se bildene dine i dag 🙂 Men det nærmer seg vinter og jul…Var en tur på IKEA med jentene mine i dag, og jammen var de begynt å finne frem julevarer der. Kjenner jeg gleder meg litt til det. Ha en fin søndag 🙂

    11. margarites: Litt rart med knopper og blomster der ute, men det fryser vel snart ned det også. Jeg synes det er koselig med forventning. Gleder meg stort til advenstiden og jul. Jeg har begynt på strikkeklær til en grånisse og koser meg stort! Ha en herlig søndag. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg