Hverdagsfest.

Innimellom må jeg ha noen kosedager, eller i hvert fall noen kosetimer! Onsdag denne uka tok jeg fri, og da fyltes huset av glad familie! Det ble gryte med spagetti, og så kom kaffekosen. MMMMMMmmmmmmm…. Verdens snilleste søster liker ikke lakris. Så hun hadde med noen herlige grønne søtsaker til meg, som hun hadde plukket ut av en Bridgepose hos seg. Jeg serverte eplemos med kremog karamellsaus, kanelsnurrer og peanøttkake. Nei, man må slett ikke lage alt selv for at det skal smake. Peanøttkaken kom fra frysa i butikken og eplemosen fra syltetøyhylla på samme sted. Kanelsnurrer bakte jeg forrige uke, så da var det raskt og godt for store og små. Koselig med en hverdagsfest.

Etterpå har jeg hatt full fart med å pakke adventskalenderhefter. Flere av dere får dem i posten til uka og andre har bedt meg vente til nærmere advent. Koselig er det. Dere som forhåndsbestilte har fått en privat melding av meg her på bloggen. Savner noen svar? Jeg tar 130,- kr pr stk. pluss porto 30,- kr . De er i A5 størrelse og har 32 sider. En side for hver dag i advent og en liten julefortelling til slutt. Heftet inneholder noen enkle oppskrifter, foto, litt tips til ting man kan lage og noen godord. Om du vil ha et eksemplar eller to, kan du skrive til meg i innboksen.

I natt var det ikke mulig å sove, så da ble den vesle grånissejenta gjort klar. Jeg manglet seler på kjolen, sokker og en underbukse. Nå er hun klar med litt mer sminke og smykke rundt halsen. Jeg blir helt i julestemning her jeg. Men hun kan jo pynte opp som en vinterpike også, synes du ikke?

Jeg ble kjempefornøyd med denne lille frøkna. Kroppen er sydd av en t-trøye, armer og ben av en helt ny hvit strikkelue, ansiktet er laget av meg i cernitleire og resten er strikket av mitt restegarn. Sånne ting er veldig koselig å lage synes jeg, men  jeg rekker ikke stort av sånt håndarbeide.Koselig med hjemmelaget. God helg!

#foto #hobby #nisse #jul #vinter #håndarbeide # fest
12 kommentarer
    1. så deilig å kose seg sånn en vanlig hverdag 🙂 og nei alt må ikke være hjemmelaget .
      Jeg vil gjerne ha en julehefte,så om du har en til meg ville jeg blitt glad 🙂

    2. fruensvilje: Ja, det er flest av de hverdagene. Kose oss kan vi da med ferdigkjøpt også. Tusen takk. Jeg sender deg en melding i innboksen. Ha en vakker dag!

    3. Hei
      Det er så herlig å kunne ta en slik pause dag, og bare kose seg. Og jammen skal jeg si at du fått mye ut av dagen din.
      Utrolig fine og koselige nisser, det er vel på tide å begynne å tenke på jul snart.
      Ønsker deg en fin søndag.
      Vivi

    4. Vivi: Ja, vi trenger litt ro innimellom, det skal være sikkert. Jeg hadde en super dag med mine og det skal jeg leve lenge på. Ikke så ofte vi treffes sånn. Tusen takk for hyggelige ord og ha en fin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg