Høsttanker.

Nå har jeg tatt inn de siste rosa rosene i anledning oktober. De dufter så godt, og enda vil de nok stå en stund inne i varmen.

Jeg rakk en tur i skogen før det mørknet i går kveld. Det var et fint lys i vann, gyllent løv og sopp. Bladene på mikkelbærene var helt røde inne på hogsfeltet og jeg så et rådyr løpe forbi som en tegning mot himmelen. Bilder fikk jeg ikke av det, men det var fint.

Jeg fant en passende turstokk. Da måtte jeg lage meg et dekorasjonsbilde. Stans opp litt på turen din, lytt til vinden som får løv til å falle til bakken. Noen gamle trær knirker mot hverandre, bekken som klukker lett der den danser ned over bergveggen og en og annen fugl som forsøker å fortelle andre, at det er mennesker på vei innover stiene. Vakkert og vemodig med alle fargene. Snart er alt løv borte og vi går inn i en stille tid med et landskap i svart og hvitt, grått og mørkt. Tenn et lys i helgen og gled deg over livet.

#høst #blogg #foto #natur #friluftsliv
16 kommentarer

Siste innlegg