Litt er lov.

I dag har det regnet i ett sett, og det har vært lite lys å se. Men da fant jeg ut at gardinene i stua kunne byttes. Jeg pusset vinduer, men bare inni. Det på utsiden tar jeg en dag sola skinner. Så var det lunsj før gardiner ble strøket og hengt på plass. Det ble lunt og koselig. Du ser gardinene bak den grønne planten i høyre hjørne.

Ikke noe skrikende farger, men en lun koselig beige sak med litt “borderte svinger” og blomster med en liten dusk i midten. Nye er de ikke, for en nøytral gardin kan henges opp år etter år. Så var det fram med litt fargeglad frukt, en rustrød pute, saueskinn, en avblomstret solsikke og noen takløk. Nå er jeg klar for mørkere dager og tenner stearinlysene i kvelden.Gjett hva jeg spiste i ettermiddag mens jeg tok en liten pause? Litt sjokolade, for litt er lov.

#foto #blogg #høst #hødtfarger
20 kommentarer
    1. annebe: Ja, det var så godt å få opp litt tykkere gardiner enn de blondene fra i sommer. Nå koser jeg meg, Tror jammen det blir et krus kakao også! 🙂

    2. Det er bestandig så koselig å komme innom bloggen din! Bildene dine er tatt på så flotte måter, og du setter dem så fint sammen. En fryd for øyet!
      Her det også regn om dagen, og mørkt om morgenen når jeg går til jobben. Tror jammen jeg må hente frem noen stearinlys her også – det hører liksom med når det er høst 🙂

    3. Koooselig…masse fine bilder! og deilig å kose seg med litt sjokolade..det er lov!

    4. jeg har tenkt på vinduer og nye gardiner noen dager selv,men jeg kvier for jobben,men du så koselig det blir med et skifte da 🙂 ja nå ble det hjemmekoselig hos deg,så du kan hygge deg inne når høstregnet pisker mot vinduene 🙂 fikk foresten adventskalenderen i dag,den var nydelig,men jeg skal kose meg med en dag av gangen 🙂

    5. Det er så bra og viktig å kose seg. Og nå når mørket legger seg rundt oss må vi lage hygge. Hørtes og så veldig koselig ut rundt deg. <3

    6. fruensvilje: Uff, ja, ikke alltid like gøy å begynne med det der. I går fikk jeg lyst da det var så regntungt og mørkt. Men det ble litt av en jobb. Jeg kjøpte meg nye gardiner i fjor, og de var fulle av bretter etter oppbevaring. Jeg måtte presse dem med vått klede for å få dem glatte. Gjett hva jeg gjorde? Rett i kjelleren og lette opp gardiner jeg hadde for sikkert ti år siden. De ble strøket, og det gikk så lett, så var det opp med dem. Jeg var fornøyd og de dumme gardinene fra i fjor, de ligger nå i kjelleren og hvilken skjebne de får, det vil tiden vise! 🙂

    7. Margrethe: Herlig å pynte opp litt i høsten. Her regner det i dag også, men jeg får vel være glad det ikke ble snø! Selv om det hadde vært pent!

    8. margarites: Tusen takk, så snill du er!!!!! Stearinlys må til. Det gir en egen kos i denne mørke tiden. Kos deg på onsdagen! 🙂 Her blir det kaffe snart!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg