Beredt!

Nå har jeg gjordt det. For første gang i år har jeg skrapet is av bilen og jeg har hentet inn mose og kongler til vinterdekorasjonene. Det var så vakkert vær i går at jeg gikk en tur i skogen i lunsjen og hentet inn et og annet. Den lille pyntereven tittet irritert på meg da jeg plasserte han opp i en blomsterpotte. Der ville den da ikke være. Men inntil jeg finner ut hvordan jeg skal ordne det med mose, kvist og kvast, så er den trygg der.

Nei, jeg er ikke begeistret for Halloween, men det er ungene som bor omkring oss. De er så høflige og søte, at jammen skal de få litt gotteri i år også. Her er det et privat arrangement for barn og voksne i helga, så jeg må ha gotteriet klart allerede da. Utenfor ble den en ny sypress i dag og et lite gresskar. Det gjelder å være beredt! Nå skal jeg forsøke på å skjære ut det gresskaret, så får vi se om det ikke blir lys i det til kvelden.

#foto #blogg #helg #halloween #høst
18 kommentarer
    1. Så fint da…jeg har ikke noe forhold til denne tradisjonen..men har alltid kjøpt inn noe godteri..tilfelle det kommer noen..men har ikke vært noen her på mange år..så når har jeg sluttet…og da skrur jeg av utebelysning så de skjønner at det ikke er noe å få her…Flotte bilder!

    2. ja nå er tiden for nattefrost ,så må nok tenke vinterdekk nå om en skal ut og farte .
      Så koselig med en høstlig arangskjemang utenfor heimen,blir nok koselig der etterhvert når du får stelt det litt mer til

    3. fruensvilje: Ja, det er rart med det, man blir visst like overrasket over rim og frost hvert år. Trivlelig å pusle litt med dekorasjoner nå. Ha en fin kveld 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte:Nei, ingen forhold jeg heller, men det er gøy å skjære gresskar.De står jo en stund også, så det er koselig. Unger kommer det i mengder hit på lørdag, men de er både høflige og smilende,så det går fint. Ha en god kveld 🙂

    5. Du lager jo alltid så vakre dekorasjoner… :)) Og vinteren er rett rundt hjørnet ja..bilen her står i garasjekjeller…så slipper skraping på morgener…
      Litt pynt med Gresskar er jo dekorativ selv om en ikke feirer dagen selv. Klem og fin kveld til deg <3

    6. annebe: Tusen takk! Bilen min har også garasjeplass, men var en tur på verkstedet i natt. Da jeg skulle hente den i dag tidlig var den full av is. Brrrr…… Koselig med gresskar i høsten selv om Halloween ikke er min favoritt! Klem til deg 🙂

    7. Så koselig 🙂
      Ja……….her øsepøser det og jeg har ikke skrapet is av noen bil for den står i garasje…… men….. det har ikke vært frost heller. Men dekka må skiftes i neste uke, for nå kan det brått fryse på 😀
      Så koselig du laget til da 😀

    8. Etdiktomdagen: Helidigvis er det mildere igjen nå her også. Vanligvis er bilen i garasjen, men denne dagen hentet jeg den fra verkstedet og den var full av is. Brrr, kulda kryper inn på oss. Vinterdekk er på plass hos meg og godt er det.
      Jeg synes det er koselig å pynte litt i mørket. Koselig å bli møtt av lys ved inngangsdøra når jeg kommer hjem fra min lille trimtur i kvelden også. Ha en fin lørdag!

    9. Etdiktomdagen: Hørtes koselig ut med en tur der! Her skinner sola, så jeg burde gå ut i stedet for å gjøre rent. Men jeg må få vekk noen hybelkaniner også. Nyt dagen før vakt! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg