Snart november.

I morgen er det november og frosten har allerede kommet på besøk her hos oss. Jeg har tatt i bruk lue og votter. Dukkelisa har fått på seg genser og bukse istedet for sommerkjolen. Hun skal snart være med på julemarked, og da må hun jo passe inn der jeg skal ha henne. I år tror jeg hun skal få sitte på fanget til nissen. Jeg tror hun gleder seg like mye som meg til advent. Nei da, det er ikke noe digert marked, men et sånt lite et i fjøs og bu inne på landet. Innimellom alt annet planlegger jeg en stor nisse. Lua er i sydd klar og ansiktet har jeg fra i fjor. Noen puter for salg skal også syes, men jeg må ha flere glidelåser først.

Fritiden brukes til å male, tegne og modellere. Snart skal brennovnen lukkes igjen, og så får jeg se hva som har klart seg i varmen. Jeg skulle hatt mye bedre tid til dette, men sånn er det, en hobby er en hobby. Snart november, bare en dag igjen av oktober.

I dag er det Halloween. Jeg skal feire med å tenne lys i kvelden. Det holder for meg. Jeg synes alle vonde scener på dagsrevyen er mer enn nok, om jeg ikke skal lage underholdning av blod og gørr også. Jeg er nok en pyse sånn, men jeg vil heller fremme det koselig, enn det skremmende. Jeg liker allerhelgenssøndagen som er vår feiring. Et stille vemod over de som har gått bort passer meg mye bedre enn alt det andre. Ønsker dere en fredfylt dag med hygge!

#blogg #foto #hobby #høst
12 kommentarer
    1. Høres ut som du er inne i en fin og kreativ tid – selv om frosten er kommet. Her har det snedd i et par dager nå, så alt er hvitt. Ha en nydeligvakker dag videre, og kos deg med varme og tente lys i kveld =)

    2. Helene: Å, det høres så koselig ut, med snø. Her skinner sola i høsten. Jepp, det er kreativt om dagen, og det liker jeg. Nyt dagen og kvelden du også og takk for hyggelige ord!

    3. å så masse koselig du lager,det er jo hyggelig med julemarked,iallefall for dem som møter opp som gjester og bare kan gå der og nyte og kjøpe litt her og der :))
      jeg er enige med deg,skjønner ikke hvorfor blod og gørr skal være så spennande,skulle mene verden hadde nok av sånt i det virkelige liv

    4. fruensvilje: Tusen takk. Selv om det er masse arbeide å være med på sånt, så er det også veldig koselig. Vi har holdt marked der i bort i 25 år, så det er tradisjon.
      Nei, det gørregreiene kan de ha for meg. Jeg orker ikke sånt som underholdning. Nei, gi meg heller litt latter. 🙂 Jeg likte julebukkene jeg, som kom å sang julesanger, men det er det visst helt slutt på.

    5. Å som du storkoser deg med dine kreative anlegg…. jeg er ikke en halloween-elsker, men har hatt besøk av 4 skumlinger idag….. de neia og bukka og takka pent da de gikk! For meg er også allehelgenssøndag flott – det er viktig å minnes! 🙂

    6. Margrethe: Ja, det er trivelig med sånt jeg lager selv. Koser meg da. Nei, halloween er ikke for meg, men ungene kan ikke noe for det, så de får gotterier selvfølgelig. Vi hadde alle nabobarna i helgen, for da hadde vellet tilstelning. Så i dag er det stille her. Jeg holder nok også av allerhelgen og minnes på den dagen. Klem til deg 🙂

    7. Jeg skal ikke feire, men elevene snakket i ett i dag, om hvordan de skulle feire 🙂 Det blir vel som med julebukk og oss før kanskje 🙂

    8. Ja du har mange jern i ilden…godt å ha noen hobbyer…kos deg og ha en god kveld!

    9. frodith: Ja, det er liv blandt ungene i kvelden. Husker forberedelsene til julebukk ja. Men for oss var det et engangstilfelle. Utbytte den kvelden var tre kjeks og en appelsin. På bygda satte de ikke så pris på sånt da heller! 🙂 Men vi hadde det gøy likevel.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg