Fortsettelse.

Dukkelisa var så fornøyd i går. Endelig traff hun nissen! Men hun hadde helt glemt å ta med ønskelisten! Med så mange ønsker som hun har, ble det vanskelig å huske uten listen som lå igjen her hjemme. Jeg får sørge for å få med den med meg neste gang jeg treffer de to. Artig å sette sammen figurer å fantasere litt. Ansiktet til nissen har jeg laget og malt. Jeg har brukt det hodet i mange oppsettinger. Strikkedressen på dukken brukte jeg selv da jeg var liten og klærne til nissen er vanlige klær som jeg har stappet opp med vatt og gamle frottehåndklær.

Vesla som jeg har laget, fikk sitte på en liten spark inne i et skap. På toppen danser noen nisser jeg kjøpte i fjor.

Maria og Josef kom på plass også, så nå stunder det mot advent og jul. Koselig med forberedelser. Nei da, dette er ikke hos meg selv, men jeg deltar hvert år på en julemarked. Pynt må til i lokalet for å få julestemningen fram. Ute er det andre som pynter opp, og jeg gleder meg til å se hva det blir i år. Gøy med forventing. Noen lurer på hva de skal finne på i november???? Jeg har ikke nok timer!

#foto #blogg #hobby #advent #jul #nisse
18 kommentarer
    1. Ja her var det jul..lit vel tidlig for meg..men butikkene må begynne tidlig..skjønner det…og vi trenger jo litt ideer og innspill…Ha en god ny dag!

    2. fruensvilje: Jepp, uten pynt blir det temmelig kjedelig synes vi. Takk for lykkeønskningen. Enda er det to uker til og godt er det. Jeg må få klart en del til før det er tid for salg. Ha en fin dag på din side av landet! 🙂

    3. Hei og god formiddag!
      Så herlig med dressen til dukka da, som DU har brukt da du var så liten <3 Herlig!!!
      Ja jeg vet ikke heller nesten, hvordan det er å ikke ha noe å gjøre i november 🙂 Det er jo alltids noe å henge fingrene i eller så er det turene 🙂 Tiden før ventetiden 🙂
      Lykke til på julemarkedet når den tid kommer 😀 Og ellers ønsker jeg deg en flott dag i dag .)

    4. Koselig par det der :)) Bra gjort å lage så troverdig nissefjes… men jeg vet jo at du er flink til å lage fine ting ..:))
      Ja markeder må jo starte opp i forkant av julemåneden… men hjemme blir det jul i Desember :)) Klem til deg <3

    5. annebe:Tusen takk! Ja, her hjemme blir det også jul først i desember. Jeg koser meg med forberedelsene til markedet, men det er liksom ikke min jul. Gleder meg til å pynte her hjemme også.

    6. Du har virkelig mange jern i ilden! Det har igrunnen jeg også, men for mye tid blir brukt på jobb… skulle ønske det var noen flere ledig utenom! Ikke mye pynting ennå, men snart kommer de store nissene og lyktene fram – bare vi nærmer oss advent! Klemmer <3

    7. Margrethe: Ja, det er mye om dagen, men det er gøy. Jobben må jo går foran her også, men den er jo også kreativ for mitt vedkommende. Jobb og hobby går liksom hånd i hånd. Det har ikke vært sånn bestandig, så jeg føler meg veldig heldig nå. Husker tider da jeg hadde annene jobb og var skikkelig frustrert i november, for døgnet strakk aldri til. Gleder meg til advent, da skal det bli kos hos meg og deg! 🙂

    8. Så koselig! Jeg kjenner at jeg gleder meg. Utrolig koselig bilder, og så artig at du har hatt strikkedressen som liten. Det betyr at den dukken er litt stor, ikke sånn “gyllen halvmeter” liksom 🙂

    9. margarites: Tusen hjertelig. Koselig å dele gleden. Ja, den dukken er stor som en ettåring nesten. Artig å kle den opp med mine egne barneklær! 🙂 Dukken har en egen historie som jeg har fortalt på blogg en gang, men kanskje jeg må fortelle den en gang til siden! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg