Hva er dette?

Hva i all verden driver hun med nå tenker du kanskje? Tedrikking eller?

Fuglemater ble det. Jeg måtte ha hjelp av mannen for å bore hull i kanne og kopp. Så var det bare å skru det på plass og fylle det opp med solsikkefrø. Artig ide. Jeg så noe lignende på nett og måte herme litt. Jeg tror det på være tak over, hvis ikke vil jo koppen fylles med vann, fryse og gå i stykker.

Kransen jeg hadde foran vinduet med solsikke i midten, har fått nytt liv. Mitt i kransen festet jeg en plastskål og så lagde jeg oppheng. Noen kvister må til så de er trygge. Det tok ikke lang tid før kjøttmeisen var på plass. Han gjorde seg stor ved å bre ut vingene for å prøve å ha matfatet for seg selv.

Første gjest i tekanna var en gjerdesmett. Nå er det bare å se hva som siden dukker opp.

#hobby #hage #fugler #blogg #natur #foto
22 kommentarer

Siste innlegg