Nytenkning.

Dette er siste bildet jeg malte/tegnet i fjor.Noen ganger må man tenke seg om. Når det er et nytt år på gang, kan det kanskje være lurt å finne på noe nytt? Jeg begynte med tegningene mine. Skal jeg forandre meg og lage andre bilder, eller skal  jeg fortsette som de siste årene? Valget er enkelt. Jeg legger fram ark og blyanter, maleskrin og viskelær og så får jeg se hvor veien fører meg. På den siste dagen i året, tegnet jeg litt med kulepenn, farget litt, rev bildet i stykker og limte restene opp på kartong. Så tegnet jeg litt til. Ja, det ligner det jeg vanligvis gjør, men det ble likevel annerledes. Brått ble det januarsalg på de gamle bildene min. Er du interessert, så finne du min hjemmeside HER!

Når januar er over, har jeg tenkt å slette alt jeg har der inne og begynne på nytt. Litt nytenkning er ikke dumt.Noen ganger har jeg lyst til å kaste alle tegninger og malerier ut av vinduet og se hva som skjer. Vil jeg bli anmeldt for rot i nabolaget eller vil folk plukke det med seg? Rare tanker i det nye året.

#male #kunst #hverdag #blogg
20 kommentarer
    1. Bildene dine er så fine 😀 Jeg likte tanken din om å kaste det ut av vinduet, for å se hva som skjer. Men smiler litt, for jeg ser for meg en traust nordmann som plukker opp bildene dine, ringer på døren din og leverer de tilbake til deg, fordi du har mistet de ut av vinduet 😀

    2. Mona: Nå fikk du meg til å le midt i bedrøvelsen! Det nye året har ikke fart så pent med meg enda, skjønner du. Men det kommer seg vel!!!!! Herlig du Mona. Sender deg en takknemlig klem! 🙂

    3. Java, kast dem ut ! Men si i fra når, så står jeg utenfor og tar i mot 😀 <3 Du maler og skriver og tegner kjempeflott men skjønner hva du mener, har det helt likt selv, men da går jeg litt på youtube og får ideer eller ringer pappa 🙂 <3 goooodklæmme <3

    4. ladyaugust: Å den som hadde kunnet ringe pappa……. Glad du kan ringe din i hvertfall. Ja, noen ganger blir det så fullt her av tegninger, at jeg har lyst til å kaste alt jeg ikke er fronøyd med lenger. Jeg får si ifra til deg om jeg gjør det da. Et skikkelig stunt hadde det vel vært! 🙂 Tusen takk for snille ord fra deg med en diger klem 🙂

    5. Du kan jo bare ringe en venn 😀 Meg for eksempel <3 Alle blir jo litt lei innimellom, da er det bare å snu fokuset litt. Tror det er litt sunt for da får man nye impulser og så plutselig vokser man 🙂 Goooodklæmme <3

    6. ladyaugust: Herlig du Lady. Ja, det gjelder å snu fokuset, og det er det jeg jobber med om dagen. Nå skal jeg først ha litt besøk av min søte familie i morgen, så skal vi i selskap å feire at jula er over til helga,så kommer en ny mandag! På igjen, men med nye takter tenker jeg da. Klemmer til deg du søte! 🙂

    7. det var leit å høre att du ikke har det så bra nå på nyeåret,men jeg håper det snur fortere enn vinden.Du maler så vakkert,skulle gjerne kjøpt masse,men veggene er fulle og jeg har en søster som også maler.Nå hvet jeg att jeg ble sur på henne en gang,ja for hun tok steget og kastet en mengde med tegninger,det får jeg håpe du ikke finner på,da er det bedre du donerer dem til et sykehus eller en sykeheim,for bildene dine får frem smilet og gjør en hverdag så mye gladere 🙂 eller sier jeg bare god bedring og kos deg i selskap

    8. Bildene dine er helt nydelige <3 Så i forrige innlegg at du var litt pessimistisk om dagen, har noen utfordringer her også..og det er ikke alltid så enkelt å bare tenke positivt..håper det "går seg til"hos deg :)) Var en artig tanke du kom med her...noen tar seg vel ikke tid til å se etter ..og kunne kommet i fare for å ta det som rot i stedet for å se etter og oppdage hvor fint det var... Klem til deg<3

    9. Jeg liker bildene dine kjempegodt uansett jeg. Om de er laget i snø eller med kulepenn eller blyant. Jeg synes nemlig du er en kunstner i hjertet, og det er noe helt eget 🙂 God klem til deg på nye året, det går seg nok til det meste skal du se <3 klemmer <3

    10. fruensvilje.blogg .no: Nei, det har ikke vært gøy i det siste og det er ikke alle dager jeg klarer å late som om alt er greit heller. Men det ordner seg nok. Jeg brukte det med å kaste ut av vinduet som litt terapitanke. Hva om???? Hva gjør man i et nytt år. Symbolsk start på nytt. Nei, jeg kaster det ikke. Men det blir noen ganger alt for mange tegninger her i huset. Jeg pakker det ned og rydder i det etter en stund. Da ser jeg litt annerledes på det. som alt annet. Tusen takk for hyggelige ord. Formen er heldigvis god, men humøret er litt på bunnen her. Mye rart å forholde seg til om dagen. Kanskje det blir bedre i morgen. 🙂 Klemsiklem til deg 🙂

    11. Hm, når du skriver nå tenker jeg på Picasso og Munk, og deres ulike maleperioder. Hm, tenker du må følge hjertet. Selv likte jeg nok den gamle malerstilen din godt jeg, for slike abstrakte og symbolske bilder blir ikke så god å se på, men tenker at i kunsten må man være der man blir ført av alt. Ikke la seg begrense eller binde, ofte kommer nye faser.

    12. annebe: Jepp, det er litt tungt om dagen, men det fikser seg vel. Jeg er heldigvis ikke typen til å gi meg. Visst kan det bli svart inimellom, men jeg kommer meg da videre likevel. Nytt år, nye muligheter, men akkurat nå er den veien framover litt utydelig!
      Ja, det var en herlig tanke å kaste alt ut av vinduet og se hva som skjer. Kaste hele garderoben, bekymringer, tegninger og skrivearbeide ut, og se hvordan det danser avsted i vinden. Men sånt gjør man jo ikke annet enn i tankene! Klemsiklem 🙂

    13. frodith: Tusen takk, du er et hjerte! Jeg gir meg ikke med å tegne, men akkurat nå trenger jeg litt krutt kan man si! Jeg sparker i gang januar, så får vi se hva det bringer. Klem til deg 🙂

    14. fjellgeitbundingen: Jeg kommer nok til å tegne som jeg gjør, for det er meg det.
      “Ikke la seg begrense eller binde, ofte kommer nye faser.” Det var ord jeg skal ta med meg. Tusen takk!!!!

    15. Sikkert lurt å prøve noe nytt..men du må da ikke slette eller kaste bildene dine! nei..de er jo så flotte, og du kan se tilbake på de og ha minner..Flotte tegninger dette her også!! ha en god kveld!

    16. Toini: Herlig du! Tusen takk. Nei, jeg kaster dem nok ikke, men noen blir lagt vekk på loftet etterhvert. Det tar sånn plass når det blir mange. Kos deg i kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg