Hva har skjedd?

Hva er dette? Det ser jo ut som om en haug med bier i snø? Men det er det ikke!

Fuglene gikk hardt til verks i morges. Vi har fått snø, men først nesten regnet det. Det ble ganske islagt overalt før det ble borte i snø.Gjett om ikke solsikkene var godt gjemt for de sulten småfuglene. De sparket og hoppet, men mat fikk de ikke. Brått ga hele opphenget etter og det deiset i bakken så frøene danset.

Jeg lot det ligge der på bakken og fikset et nytt fuglehus. En lykt med knuste vinduer og masse rust er fint til dette. Jeg plukket ut alt glasset og satte en plastskål inne i huset. En grein knyttet jeg også fast for det liker de. Så nå får de mat i massevis.

Jo da, jeg har mat til dem flere steder. Bildene er tatt gjennom vinduet i dårlig lys, men jeg viser dem likevel.

Fortsatt snør det, så nå er det vinter her hos meg.

#foto #blogg #fugler #vinter #hverdag
14 kommentarer
    1. Det var stilig fuglebrett! 🙂 Så smart. 😉
      Koselig med disse fuglene utenfor vinduet. Vi har ikke lov til å mate fugler her vi bor. I et borettslag er det greit med litt forbud. Savner det å ha dem utenfor kjøkkenvinduet. 🙂

    2. Kunne se ut som bier..eller maur ja.. :)) Ikke like lett for fuglene å få tak i mat med så mye snø..Det nye fuglehuset var jo kjempefint..og helt nydelige bilder.. <3

    3. Så smart med den lykten…det skal jeg jammen se om jeg skal gjøre også…for jeg har en ett eller annet sted som glasset knuste…lurt! takk for tips! hihih…og det ble jo sååå lekkert med DET huset da….herlig…flotte bilder! ha en god kveld!

    4. Det nye fuglehuset ble ordentlig fint, og supert med den pinnen de kan sitte på! Det er så koselig å se småfuglene spise, men her i sameiet er de redd for rotter så her blir vi bedt om å ikke mate dem. Jeg gjorde det mye før og har ikke sett rotter her, men de er vel hos naboene da 🙂

    5. fruensvilje.blogg .no: Massevis av fuglefrø på snøen og gjett om det har vært liv. Til og med rødstrupen kom innom og sang for meg 🙂 Det var vakkert!

    6. margarites: Det ble koselig og en fuglepinne måtte de jo også ha. For mye fuglemat her og der kan nok føre til rotter og mus. Jeg pleier aldri å legger frø på bakken, men i dag fikset fuglene det selv!!!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg