Vintermåned, del 1, vinter

Hva er vinter for meg? Snø, kulde, vinteleker og varme klær. Jeg klarte å strikke ferdig vottene mine denne uken. Gjett om jeg er stolt! Jeg har ikke strikket mønsterstrikk på lenge. Så det ble utfordrene, med mange feil. Det bryr jeg meg ikke om nå. Vottene er varme og gode i denne vintermåneden.

Bamsen fikk være med ut en tur. Han forlangte noe å få noe og drikke! “Men sover ikke bjørner vintersøvnen da”, spurte jeg? “Ikke teddybjørner. Kan jeg låne de vottene for å varme meg litt?” Jeg gjorde som han sa, og satt der og frøs på fingrene selv.

Han tittet ned i koppen og lurte på hva dette var? “Kaffe? I all verden, jeg trodde da jeg skulle få kakao, med krem!”

Så ble det det da! Kakao til meg og bamsen. Vi delte en vintermuffins også.Sånn skal det være i vintermåneden. Kos og hygge med hverandre. Dette var første innlegg i Frodiths Vintermånedutfordring for bjørner. Del 1 er Vinter! Bli med da vel! Du finner Frodith HER!

#foto #blogg #vinter #hverdag #bamse #bjørn
18 kommentarer
    1. Jeg visste det! Du klarte å strikke de fine vottene!! Helt superfine ble de 🙂 Jeg ser også at du har byttet bunnfarge fra sist jeg så bilde av dem, og det er lettere å strikke mønster når bunnfargen er den lyseste fargen – for da slipper man å tenke “omvendt” når man ser på mønsteret. Så jeg sier bare Gratulerer med superfine votter!
      Vinterbildene dine ble aldeles nydelige, med bamsen, kakao og kaffekoppen. Kjempeflott bidrag til Frodits vinterutfordring <3

    2. margarites: Hjertelig takk for oppmuntring underveis. Ja, jeg måtte bytte om på fargene, for det var mye letter. Selv om jeg hadde tenkt meg mørke votter da. Stolt av at jeg klarte det til slutt, selv om det er noen feil her og der!!!!
      Koser meg med vinter og da passet det perfekt med Frodiths utfordring. Klemsiklem til deg i kvelden 🙂

    3. Hei, Så nydelig vottene dine ble og så fint du stiller dem ut. Helt herlig. Tenker de var verd alt strevet og neste vottene går bedre.

    4. Anonym: Tusen takk. Ja, jeg ble veldig fornøyd. Det var gøy å få det til, selv om det ble en del feil. Jeg har ikke strikket voksenvotter siden jeg gikk på barneskolen, så det var på tide. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg