Litt er greit.

LItt travelt om dagen, men jeg vil dele en blomst med dere alle. Litt blogging får jeg da til. Dette er en slags orkide som jeg fikk til fødseldagen min. Den ble så fin da den hadde sprunget ut.

Flere av oss leker seg med såpebobler om dagen. I går var det nesten umulig for de sprakk av den skarpe, kornete snøen. Noen la seg på kanten av en blomsterpotte og de klarte seg en stund. Jeg får prøve litt igjen en annen dag.

Vi er heldige å ha en snøkanon i nabolaget. Nå går den litt hver kveld og lager akebakke for store og små. I går drysset det ned litt nysnø også, så det er perfekte forhold. Nå kanonen går ser det ut som snøstorm. Artig å se på.

Det er fint med snø, bare trist med all den glatta som er under det hvite. Det er ikke lett å gå tur om dagen uten brådder. Vottene mine er klare og det passer jo fint i vinteren. Nå er det luestrikk på gang. Nyt dagen med litt av hvert du også.

#foto #blogg #hverdag #vinter #strikking
18 kommentarer
    1. Oh duuuu for en nydelig blomst <3 Har sett at det er flere som leker seg med bobler, ja..har ikke testa det ut selv, men det ser veldig morsomt ut =D Kult med snøkanon, da =D

    2. Nydelig Orkidè.. tror ikke jeg har sett den typen.. og aldri hatt den selv:)) Flotte bobler og artig med lek i snøen..flott for barna att det har vært mye snø i år.. i alle fall her hos oss :)) Superfine votter… Fin dag videre og kos deg med luestrikking :)) Klem <3

    3. Fantastisk vakker orkidè <3
      Ja, det er vakkert med snø, men nå er jeg veldig klar for vår og sommer selv 🙂 Men skal nok holde ut noen uker til 😉 Snøen her er det aldri så mye av uansett 🙂
      Flotte votter. Kjekt å strikke 🙂 Selv strikker jeg Mariusgenser til datteren min. Den skulle egentlig være klar i dag, for i dag har hun bursdag. Men det gjenstår bittelitt. Snart ferdig. Og etterpå skal jeg strikke luer til en venninne. Så her er nok å gjøre på strikkefronten 🙂
      Ha en fin dag videre, og kos deg med strikket 🙂 Klemmer 🙂

    4. Etdiktomdagen: Ja, vi føler oss heldig. Vi har jo ikke stort med snø,men med dette kan ungene få ake litt. Gøy med såpebobler, men jeg fikk dem ikke til å fryse denne gangen. Jeg prøver igjen en annen dag det er kaldt. I dag smelter snøen i sola! 🙂 Klemsiklem 🙂

    5. Helene: Ja, den blomsten var fin. Prøv deg på såpebobler du også. Det er gøy! 🙂 Snøkanonen er gull verdt i nabolaget. Nå kan ungene ake. 🙂

    6. annebe: Jeg hadde sett den, men aldri eid en selv før nå.
      Herlig med snøkanon. Vi har jo ikke mer enn en centimeter snø og da blir det fint med 10 cm nysnø fra kanonen. Vottene er jeg fornøyd med. Takk og takk og ha en fin kveld. Klem 🙂

    7. Eva: Å ja, jeg lengter etter våren jeg også. Da er det koselig med litt blomster i vindukarmen i hvert fall. Mariusgenser! Det skulle jeg strikke i fjor, men det ble ikke som jeg hadde tenkt. Jeg hadde kjøpt hvitt og lyseblått, men greide ikke se fargeforskjellen som jeg burde, så det ble en lyseblå genser i stedet. Jeg burde nok valgt de tradisjonelle fargene. Flink du. Koselig med litt håmdarbeide. Skal strikke litt i kveld. Nå har jeg akkurat kommet hjem fra jobb, så middagen skal spises. Klemsiklem 🙂

    8. Se her ja…bobler og greier…flott gjennskinn i noen av dem..er det glassruta? Ble flott! og nydelige bilder av orkideen..Glade barn som leker…herlig…! Ha en god kveld!

    9. En sånn orkide hadde jeg en gang også… men den døde….. hmmm… ikke helt grønne fingre her, altså! Såpebobler er moro, og aking likeså! Brodder må på om dagen, ja! Og vottene er bare lekre <3

    10. Lillian: Ja den orkideen var original. Bobler må du forsøke. De blir som eventyr når de holder seg og fryser til, men det går fort!!!!! Ha en vakker dag 🙂 Koselig du er på plass igjen.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg