Rester.

Det blir alltid rester etter at man har strikket noe. Jeg pleier å hekle bestemorsruter, men denne gangen ble det en lue. Litt hvitt, litt grønt og resten blått som i genseren jeg strikket for en stund tilbake. Artig med den fellingen på toppen av lua. Jeg heklet jeg en snor som jeg sydde på og knyttet en sløyfe.

Varm og god over ørene ble den, med den doble strikken der. Ute snør det, men jeg tror jeg venter med å prøve luen til siden. Under det lette snødekket er det superglatt. Da jeg skulle hente avisen hadde jeg trengt skøyter. Til og med broddene klarte ikke å stoppe ferden. Men det er pent å se snøen dale der ute og jeg har varm kakao i koppen og fin musikk. Godt med helg.

#hobby #strikking #ull #foto #blogg
22 kommentarer
    1. en fin hue,restegarn er spennende da det gir så mange muligheter til spennende prosjekter en ikke tenker på når garnet blir kjøpt :=) is under snø er skummelt,her er det reine våren og det er jeg glad for,skulle snøen dukke opp igjen så er det iallefall ikke is under,trå varsomt

    2. Så fin..satt pent på hodet også ser jeg :)) Kakao og musikk hørtes deilig ut..jeg har nettopp spist risengrynsgrøt jeg.. Lørdagsklem <3

    3. annebe: Ja, jeg likte fasongen. Grøt er godt. Det er det lenge siden jeg har hatt. Her blir det reker og loff i kveld. Klart man skal kose seg på lørdagen. Klem 🙂

    4. fruensvilje.blogg .no: Fint å bruke opp det som ligger igjen etter gensere jeg har strikket. Koselig er det også. Ja, det er fryktelig glatt under det lille melisdrysset og man ser jo ikke hvor det er glatt. Holder meg klokelig inne og må jeg ut er det på med brodder. Nyt våren din, snart kommer den vel hit også.

    5. Så stilig den var! og så behagelige farger….ja..litt snø her i dag også..bare for å skjule isen så det blir enda mer skummelt….Ha en god kveld!

    6. Flink du er å bruke opp rester. Sånn bøyer jeg meg for. Der svikter jeg 😉 Artig når man kan bruke restene til noe fint. Men ikke så artig om man får for lite garn. Har et par ankelsokker som det skjedde med. Den eneste garnet jeg hadde som var likt var brunt, men det ble ikke fint, så nå ligger prosjektet der å venter på at jeg skal gjøre noe aktivt for å løse krisen. Prosjektet fristet ikke til restegarn bruk, men hekla ruter går jo mer an, da er det ikke så farlig, som at man trenger to makne. Artig at du har fått blod på tann med strikking 🙂

    7. Fikk masse snø, som går over til slaps når det legger seg på bakken. Og i dag har de meldt en halvmeter til. 🙂 Jaja … blaut, skitten bikkje – igjen! Nå som jeg var så glad for at han var like tørr når vi hadde vært ute og gått.

    8. fjellgeitbundingen: Godt å gå ryddet litt i garnrestene. Strikking er fint håndarbeide på vinteren synes jeg. Håper du finner garn til sokkene dine da, så de blir klare. Ha en fin søndag 🙂

    9. Marit: Du gode så masse snø de melder da. Her ble det hvitt i går, men det er bare et melisdryss. Ha en vakker dag med mer snø eller ikke! 🙂

    10. Virkelig fine strikkeplagg dette og så fine farger. Du er flink! Den kledde du utmerket, satt fint. Deilig “hals” / skjerf også! Er det en ting jeg ikke gjør, så er det strikking, det har jeg aldri vært flink til. Innekos går nok bra det også, herlig med kakao og fin musikk. God natt! <3

    11. toveview: Tusen takk du! Ikke alle liker å strikke. Jeg gjør det mest på vinteren. Mye annet kos man kan gjøre også da, som å tegne!!!! Her er det så vakkert i dag at jeg ikke har lyst til å jobbe, men det går jo ikke. Heldigvis fikk jeg en tur i morgenlyset, og det ble jeg i godt humør av. Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg