Vinterfredag og isbjørn.

I natt kom det mer snø, så det er lyst og fint der ute. Primualene som jeg satt ut på terrassen under tak, har klart seg fint de første dagene. Det er jo ikke så kaldt, så de får tid til å tilpasse seg. I fjor hadde jeg blomstrende primula og minipåskeliljer på terrassen på denne tiden. Disse blomstene er hardføre. Koselig med litt vårfølelse, selv om det er tidlig. Noen år fryser de til is, men andre år er de vakre helt til de visner ned og blir plantet i blomsterbedet.

Jeg hadde igjen noen isklumper i fryseren inne. Noen laget av ballonger og noe annet. Synes det passet fint å leke litt med det i dag.

Jeg ble så kald på fingrene, at til slutt la jeg det hele ned i en blomsterpotte. Det lignet en bjørn når jeg fikk på plass ørene. Så nå har jeg isbjørn på terrassen.

#blogg #hverdag #vinter #lek #foto
24 kommentarer

Siste innlegg