Hva er lykke for deg?

De som kjenner meg vet at jeg elsker å tegne. Nesten hver dag blir det satt streker på ark, eller malt i akvarell eller akryl for tiden. Utrolig morsomt, selv om slett ikke alt blir bra. Noe ser jeg på noen ganger og så blir det revet i fillebiter og kastet. Noe må jeg forsøke meg på mange ganger før det sitter, og andre ganger går det fort å finne rytmen.

Jeg fikk litt dilla på Afrianske dyr. Det første var det med sjiraffene.

Jeg har et furutre på utsiden hos meg som minnet om sjiraffer. Plutselig måtte jeg bare male det,men dette bildet har dere jo sett.

Etter noen dager betenkningstid, ble det flere sjiraffer på arket. De bare tittet fram her og der. Lykke!

I dag fant jeg fram et ark som jeg hadde malt litt på, plutselig så jeg en regnbue og to mennesker som danset under den. For de to må vel det bety lykke tenkte jeg. For meg er blyant og malepensler lykke. Lykke kan være de små, enkle ting og det er jammen godt.

#foto #blogg #male #dyr #akvarell
22 kommentarer
    1. Utrolig fint dette, så dyktig du er….hva du kan..lykke for meg er de små ting…..dra ut og bade 🙂 en kaffekopp i solen på tur…første linerla om våren.

    2. solliv: Tusen takk. Ja, lykke er de små ting. Den som oppdager det får fine dager tror jeg. Gleder meg til kaffe i solveggen og vårblomster! 🙂

    3. Aldeles herlig!!!
      Så bra at du greier å ta det fram hver dag. Er glad i tegning og maling sjøl jeg. Men for tiden er det nok musikk, og vakkert lys på himmelen som gir meg den største glede. Og samvær med barna.

    4. BforB: Hjertelig takk. Ja, du kan,det vet jeg jo. Koselig med musikk og vakkert lys også. Jeg finner ofte lykken i de små ting. Samvær med barn og barnebarn er også den store lykken. Ha en fin kveld 🙂

    5. Så mange fiiiiiiiine malerier / tegninger, og det dansende paret under regnbuen var jo så koselig! Vi har felles aktivitet vi, som betyr LYKKE, med store bokstaver. Herlig og lekent! Ha en god ukestart i morgen. Godnattaklem <3

    6. Så mange flotte malerier! Så herlig! Det med giraffene var jo helt magisk…ja aller så superfine ut! Det er nok befriende å male når man har det i seg…for meg blir det bare frustrasjon..får ikke frem det jeg vil! hihihi.. ha en god dag!

    7. For noen fantastiske tegninger/malerier. Du burde jo starte utsalg! <3
      For meg er lykke en dag som kroppen ikke krangler sånn, gå tur og fotografere. Med drømmemannen på slep selvsagt! 😉 For uten han er det ikke helt det samme. Lykke er også barnebarna, men dessverre så har jeg ikke orka å være så mye sammen med dem i det siste ...

    8. Marit: Tusen takk, hyggelig du liker det. Jeg selger litt bilder allerede og har min egen, enkle hjemmeside til det. Nå er det ganske tomt der inne etter januarsalget, men jeg skal legge inn nytt etter hvert igjen. Du finner siden min her: http://lindrandi.simplesite.com/426752034
      Koselig med turer i skog og mark, det elsker jeg. Nå gleder jeg meg til vår med blomster og fuglesang. Ha en finfin dag.

    9. Så mange fine akvareller! Jeg har sett litt på Dyreparken, eller noe sånt på TV om dagen. Og der er det mange fantastiske afrikanske dyr. Sjiraffer er herlige og egentlig ganske søte. Feberen herjer i kroppen om dagen, og dermed står tv’n på en del, derfor disse reprisene. Orker ikke følge med på lange filmer eller serier – så da er det greit med sånn lett underholdning.

    10. margarites: Tusen takk. Ja, dyr er fasinerende og det hender jeg ser på det programmet også. Liker sjiraffene. Jeg har mange bilder av dem fra turer på savannen. De slutter aldri å fasinere meg med den lange halsene sin. Uffda, er du syk? Da får du ta det riktig så lekkert da. Klem til deg og god bedring.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg