Mer lykke.

I dag ble det båltur. Gjett om jeg koste meg i gråværet. Inne på skogen var det lunt. Faktisk lå det litt mer snø også der inne. Ikke var stiene glatte og det var såpass mange kuldgrader at vannet som lå etter regnet hadde frosset til is.

Herlig å tenne bål og sette seg ned for noen timer med barnebarnet. Det er jo vinterferie. Det ble ikke pølser denne gangen heller. Vi tok med et eple,havregryn, rosiner, kokos, hakkede mandler, sukker og smør. Det var koselig å høre smøret frese i kjelen før vi slapp opp i eplebitene. Når det var varmt drysset vi på alt det andre og rørte rundt.  Selvfølgelig kunne eplene kokt seg helt myke, men vi ville ha litt tyggemotstand. Det ble knasende godt sammen med varm saft. Vi hadde med oss brødskiver og ost også, men det orket vi ikke etter å smelt i oss det som var i kjelen. Lykke på en helt vanlig torsdag i februar.

#foto #blogg #lykke #bål #natur #friluftsliv
34 kommentarer
    1. Så deilig å lage bål med barnebarnet – og så lage noe sånn skikkelig godt! Jeg tror bål er like magisk og spennende både for barn og voksne. Dette blir vinterferieminner som blir husket. Her er det vinterferie neste uke. Håper været blir bra da også – sånn som denne uken. Jeg skal jobbe, denne uken og litt i forrige har jeg bare vært innendørs med sykdom. Skikkelig seige greier. Men nå kjenner jeg at formen er på oppadgående, og satser på å være helt frisk når helgen er over. Jeg vil nemlig også ut og kose meg 🙂

    2. frodith: Ja, det har vært et par fine dager og vi toppet det med skogstur i dag. Litt fraværene her inne, men det må det bli sånnav og til. Kos deg i kvelden. Klem 🙂

    3. margarites: Ja, vi koste oss skikkelig. Det er noe eget med bål ja. Håper du blir i toppform til din ferie og kan kose seg masse både ute og inne. Klem fra meg 🙂

    4. Ja, dette så koselig ut. Det ga meg faktisk en god idé 😀
      Her er vinterferien over, så jeg må nok bruke en helgedag på idéen min, eller kanskje en kveld 🙂

    5. fruensvilje.blogg .no: Jeg hadde ikke tinte pølser og turen ble fort bestemt, så da tar man hva man har. Vi kosa oss skikkelig. Et fint minne ble det jammen. Kos deg i kvelden 🙂

    6. solliv: Ja, det ble en fin formiddag. Sol??? Nei, vi så bare at det var en lysstripe ut mot havet her hos oss. Men jeg så at mange nede i byen så den gule og runde! 🙂 Nyt dagen!

    7. Cecilie Kristiansen: Herlig å komme seg ut i naturen. Jeg trodde det var like glatt inne på skogen som på veiene i nærheten, men det var det ikke. Herlig å være i skogen 🙂 Kos deg på fredagen!

    8. Margrethe: Ja, du vet hva det er du! Dere er så flinke hele tiden. Men endelig ble det min tur. Herlighet så godt. Fint minne ble det også for oss. 🙂

    9. Det så koselig og veldig idyllisk ut :)) Flott opplevelse for både “gammel” og ung tenker jeg .. Klem og fin helg til deg og dine <3

    10. ingerslilleverden.blogg.no: Ikke ofte vi har med pølser faktisk. To brødskiver mot hverandre med ketsjup, salt pølse og gul ost er barnas favoritt. Men det må væra ost vi skjærer selv med tollekniven og det samme med saltpølsa. Ketsjupen har jeg i en liten beholder og så er det om å gjøre å spikke et passende redskap til å smøre ketjup med. Skummelt med kniv, men minsten får en litt sløv en, som likevel ser stilig ut. Alltid populært. Blir det en liten tur, passer dette veldig fint for oss med stekte epler i alle varianter . 🙂

    11. annebe: Utrolig koselig i skogen i går, selv om det ikke var sol. Vi så et rådyr trippe forbi oss nede i blandt kvist og kvast og ravnene holdt vårkonsert. Klem til deg i den gryende vår.

    12. Kniv er stas ja! Her har de fått hver sin lille kniv til 1 årsdagen. En eldre mann i nabolaget som har lagd, han smir og lager alt selv. Kjempegøye minner 😀 Men ja, litt skummelt også, for de er skarpe…. Hørtes godt ut med skiver og pølse også, vi kan bli endel flnikere på å variere turmaten kjenner jeg :p

    13. ingerslilleverden.blogg.no: Uff,ja det har blitt brukt litt plaster av og til. Men de er utrolig forsiktige de små, så de store uhellene er det bare voksne som har gjort!!!!! Variasjon i tursekken er artig og ungene bli så overrasket når jeg sier at jeg ikke har pølser. De tror at da blir det ikke noe kos, men det blir det jo alltid. Om ikke annet bananer med sjokolade!!!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg